SÖDRA Stockholmsåkatråden

Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
cleaner skrev:
2339997 Kul att der blev en bra dag för er, trist att jag inte kunde komma.
Bra jobbat war-psycho :tummenupp , själv roade jag mig med nedanstående.
1, Jo det var kul, vi ses kommande söndagskörningar istället.
(Eller onsdagar i Väsby)

2, Tack , men det var Börje, Håkan & Bengt(?) som gjorde jobbet som turledare, allt jag gjorde var att lura dit folk. :)

3, Båtlyftet ser skoj ut, måste varit ett intressant gig.
 
Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
War-psycho skrev:
2340041 1, Jo det var kul, vi ses kommande söndagskörningar istället.
(Eller onsdagar i Väsby)

2, Tack , men det var Börje, Håkan & Bengt(?) som gjorde jobbet som turledare, allt jag gjorde var att lura dit folk. :)

3, Båtlyftet ser skoj ut, verkar vart ett roligt gig.

1. jajjemen
2. tack börje,håkan & bengt för turledarjobbet då, och du verkar ju ha anlag
för att lock folk, har ett uppdrag :)
3. mjo det var både kul och nervigt, som mest var båda :skrämd framhjulen på
min bil i luften typ, :3freak :näsblod
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Vad hette du som åkte med oss motarder (bra minne jag har) och filmade med kameran? Är jätte sugen på filmen :tummenupp
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
fleshgear skrev:
2341318 jag vill oxå se filmen :banana :tummenupp


hej! jag har åkt mycket på dessa vägar men aldrig med så många trevliga stockholmare!! själv bor jag i järna.... vill bara tala om att det finns mycket fina vägar lite längre ner i sörmland, men då blir det förstås mer mil.
och om man ska göra en längre sväng så kanske en tidigare start vore lämpligt. nå de va bara en tanke........ jag hade trevligt iaf=)

Ps jag vände vid skansundet och på vägen tillbaka mot järna så va det några som stannat på en raka och åkte på slangen! samtigt va det nån som fotade/ filmade det hela... nu undrar jag om jag fastnde på nått kort??? isf hör gärna av er!!! mvh/ jonnytrajja :)
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Krille-666 skrev:
2340671 Vad hette du som åkte med oss motarder (bra minne jag har) och filmade med kameran? Är jätte sugen på filmen :tummenupp

Hmm... filmade!? Har jag inget minne av... :hihi
Jag håller på och rippar ner Onsdagssnurren just nu men när den är klar skall jag g mig på "motard materialet"... :tummenupp


Mvh: Joakim Lundin.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
duccen900ss skrev:
2341390 Hmm... filmade!? Har jag inget minne av... :hihi
Jag håller på och rippar ner Onsdagssnurren just nu men när den är klar skall jag g mig på "motard materialet"... :tummenupp


Mvh: Joakim Lundin.

perfa skynda!!!! :D
 

fleshgear

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
stockholm
Hoj
xt660r budmoppe
duccen900ss skrev:
2341390 Hmm... filmade!? Har jag inget minne av... :hihi
Jag håller på och rippar ner Onsdagssnurren just nu men när den är klar skall jag g mig på "motard materialet"... :tummenupp


Mvh: Joakim Lundin.
låter bra det tack alla för en rolig dag den va kanon :tummenupp tyvärr kan jag inte komma på söndag :(
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Ville bara hålla er uppdaterade.

Det kommer en ny tråd senast torsdag, inför söndagens körning.

Denna gång blir det bättre ordning, så håll utkik efter den nya tråden.
Blir karta & mycket info direkt denna gång. :)

Jag skulle uppskatta om frivilliga gruppledare PM'ar mig.
Var inte oroliga för att hitta, karta kommer & det blir inte svårt.

Det blir tre grupper, snabb (nåja), mellan och långsam.
Alla grupperna ska dock köra med god marginal, nollvision råder fortfarande. :brinnerup

Så PM'a mig om ni kan tänka er leda en grupp, säg gärna vilken i så fall.

M.v.h. Danne :squid
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Ett tips för att undvika polisen kan ju vara att inte lägga upp informationen här utan att ta det på plats i stället :va :)

War-psycho skrev:
2344222 Ville bara hålla er uppdaterade.

Det kommer en ny tråd senast torsdag, inför söndagens körning.

Denna gång blir det bättre ordning, så håll utkik efter den nya tråden.
Blir karta & mycket info direkt denna gång. :)

Jag skulle uppskatta om frivilliga gruppledare PM'ar mig.
Var inte oroliga för att hitta, karta kommer & det blir inte svårt.

Det blir tre grupper, snabb (nåja), mellan och långsam.
Alla grupperna ska dock köra med god marginal, nollvision råder fortfarande. :brinnerup

Så PM'a mig om ni kan tänka er leda en grupp, säg gärna vilken i så fall.

M.v.h. Danne :squid
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Pippi skrev:
2346404 Ett tips för att undvika polisen kan ju vara att inte lägga upp informationen här utan att ta det på plats i stället :va :)
Bra tips, men samtidigt har jag faktiskt svårt att tro att dom skulle planera om sitt schema för vårt lilla gäng.

"Söndagen den 6 augusti
Övervakning av huvudvägnätet."
(Där kommer inte vi befinna oss.)

Förra gången hördes röster om lite bättre struktur i förväg, trots att jag hade varnat för detta i tråden innan.
Denna gång tänkte jag ha allt klart, så alla vet hur det blir.

Vi får se... :)
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
War-psycho skrev:
2346443 Bra tips, men samtidigt har jag faktiskt svårt att tro att dom skulle planera om sitt schema för vårt lilla gäng.

"Söndagen den 6 augusti
Övervakning av huvudvägnätet."
(Där kommer inte vi befinna oss.)

Förra gången hördes röster om lite bättre struktur i förväg, trots att jag hade varnat för detta i tråden innan.
Denna gång tänkte jag ha allt klart, så alla vet hur det blir.

Vi får se... :)

....


Eum, lyssna på damen är du snäll! Faktiskt!!!

Ha det bra där ute!!
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Lättast är väl att ta det på plats... Se till att ha kartor klara till ledarna och några extra... VI KLARADE KORTET idag så om vädret tillåter får ni dras med oss oxå på söndag :tummenupp

War-psycho skrev:
2346485 Hmm...

Jag ska nog lösa det på nåt smart sätt, så infon endast kommer ut till "rätt" folk.
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Tror det är veldigt veldigt sällan som polisen ändrar sin plats till någon där just vi kommer åka efter dom har läst här.

Med tanke på hur mycket info som redan har skrivits om diverse träffar och körningar under några år så år det inte ofta man stöt på dom. Typ en gång på 100.


Men det är ju klart att dom läser här i bland men frågan är hur ofta dom agerar efter vad vi skriver.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Johanjulgran skrev:
2349060 Tror det är veldigt veldigt sällan som polisen ändrar sin plats till någon där just vi kommer åka efter dom har läst här.

Med tanke på hur mycket info som redan har skrivits om diverse träffar och körningar under några år så år det inte ofta man stöt på dom. Typ en gång på 100.


Men det är ju klart att dom läser här i bland men frågan är hur ofta dom agerar efter vad vi skriver.
Instämmer.
Har ju arbetat på polisen, och arbetat en hel del med just trafikpolisen på distriktet.

Min erfarenhet är att dom har sina planerade områden & uppdrag.

Det är först när man mer regelbundet buskör på vissa platser (Skogkyrkogården & Tyresö m.m.) som dom anpassar sitt schema till där dom tycker dom behövs.

Men detta är andra vändan, och oddsen att dom skulle flytta sin bevakning från huvudvägnätet, till våra ensliga rutter är ganska liten.
Det skulle inte heller vara speciellt produktivt av dom, att bara jaga våran lilla grupp.
Sen vet dom inte när vi kommer passera de olika ställena (raster, avresetid varierar ju en del m.m.), och stå flera timmar på samma plats bara för att invänta en liten grupp av hojåkare är inte så dom jobbar. (Flera timmars bevakning för max 3-4 böter i resultat.)

Skulle dom vara så lättpåverkade så skulle dom nog ofta hamna ute i bushen på rena "falsklarm".
Vore ju lätt att visa en rutt på ett ställe, för att sen åka snutfritt nån annan stans.
Nä, står polisen på vår rutt på söndag, så är det nog mer en tillfällighet.

Så här i början är den nog viktigare att alla vet vart dom ska istället, tills dom lärt sig hitta lite på södersidan.
 
Last edited:

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
War-psycho skrev:
2349134 Instämmer.
Har ju arbetat på polisen, och arbetat en hel del med trafikpolisen på distriktet.

Min erfarenhet är att dom har sina planerade områden & uppdrag.

Det är först när man mer regelbundet buskör på vissa platser (Skogkyrkogården & Tyresö m.m.) som dom anpassar sitt schema till där dom tycker dom behövs.

Men detta är andra vändan, och oddsen att dom skulle flytta sin bevakning från huvudvägnätet, till våra ensliga rutter är ganska liten.
Det skulle inte heller vara speciellt produktivt av dom, att bara jaga våran lilla grupp.
Sen vet dom inte när vi kommer passera de olika ställena (raster, avresetid varierar ju en del m.m.), och stå flera timmar på samma plats bara för att invänta en liten grupp av hojåkare är inte så dom jobbar.
(Flera timmars bevakning för max 3-4 böter i resultat.)

Skulle dom vara så lättpåverkade så skulle dom nog ofta hamna ute i bushen på rena "falsklarm".
Vore ju lätt att visa en rutt på ett ställe, för att sen åka snutfritt nån annan stans.
Nä, står polisen på vår rutt på söndag, så är det nog mer en tillfällighet.

Så här i början är den nog viktigare att alla vet vart dom ska istället, tills dom lärt sig hitta lite på södersidan.
Håller med dig :tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top