MT 01-tråden

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
..Vad e det för fläkt??...funktion?...kyla däck?...Kanske inte behövs vid "vanlig" körning...:banana

Den kyler elektroniken under sadeln, om den går igång så är det efter att man stannat efter körning.
Har aldrig råkat ut för att den går igång, inte ens i Italien.
 

Artemis

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-01
Adnil, du som verkar kunnig inom lackering.
Jag skulle vilja måla dom silvriga gaffelbensskydden samt kedjeskyddet svarta, hur går jag enklast till väga och så det inte blästras av efter första åkturen?
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Hehe, nee jag e inte kunnig inom det området. Jag lämnade in mina delar till en kille som airbrushar sen lämnade jag in delarna till en firma som lackerar bilar....2 komp klarlack. Han som airbrushade ville inte klarlacka då han inte hade ett "lackskåp", men det kanske andra airbrushare har....
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Du kan inte lacka dem själv då med att hänga upp delarna, sen fixar du 2 komp klarlack, de håller. 1 eller 2 lager med det så blir de säkert bra !!!
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Adnil, du som verkar kunnig inom lackering.
Jag skulle vilja måla dom silvriga gaffelbensskydden samt kedjeskyddet svarta, hur går jag enklast till väga och så det inte blästras av efter första åkturen?
Lackade om gaffelbenskydden för typ 5 år o 4000 mil sedan.
Köpte sidenmatt sprayburk på mekonomen o har inte behövt bättra på än.
Se bild i mitt garage.
 
Last edited:

Artemis

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-01
Tack för tipsen!
Ska prova med endast spray från mekonomen, lät smidigast :)
Pap, såg riktigt snyggt ut, du har inte målat ringarna på värmeskydden med? Hade gärna haft dom svarta med, men är inte sugen på att lägga ut en tusenlapp för såna på ebay.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Tack för tipsen!
Ska prova med endast spray från mekonomen, lät smidigast :)
Pap, såg riktigt snyggt ut, du har inte målat ringarna på värmeskydden med? Hade gärna haft dom svarta med, men är inte sugen på att lägga ut en tusenlapp för såna på ebay.
Har inte lackat ringarna, det är Akrapovic ringar o dämpare.
Svarta ringar kan du ev köpa av Otto från Ungern på MTOC, han har användarnamn Stage3. Registrera dig på MTOC o skicka ett PM. http://www.mt-owners-club.org/forum/index.php
 

Artemis

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT-01
Ok, ska kolla upp det.

Fick äntligen ljuddämparna, riktigt snygga och låter så inåt helvete, blev en helt annan hoj!
image.jpg
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Jo, på lördag e det ju MC Mässa vid gullmarsplan, jag kommer att komma dit vid 15-15.30 tiden. Dyk upp ni med!!!!...kul o se o träffa andra som gillar MT-01 och se vad ni gjort med era skönheter
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Har inte lackat ringarna, det är Akrapovic ringar o dämpare.
Svarta ringar kan du ev köpa av Otto från Ungern på MTOC, han har användarnamn Stage3. Registrera dig på MTOC o skicka ett PM. http://www.mt-owners-club.org/forum/index.php
Hittade en sida på MT KLUB (Ungern) med bl a Ottos produkter.
Han gör bra grejer, bl a sitter prototypen till Akrapovic db-killern på min hoj, fick den av honom för att testa den.
Otto är en riktig MT-01 guru, han har kört mer än 16000 mil med sin MT!
http://yamaha-mt01.myshopify.com/collections/all
 

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Gixxer 1000 K8
Jag körde om en mt01 imorse vid 06.30-tiden på bergshamraleden precis innan man svänger upp på roslagsvägen. Är det nån här ifrån?
 

stenberg_

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Ort
Bromma
Hoj
Yamaha MT-01
Tjena!

Har precis i dagarna blivit ägare av en MT-01 =) Dock är hojen helt original..

Är det någon som har ett par ljuddämpare att sälja så är det bara att hojta till!

Något speciellt man borde göra med hojen?

Ha det gött
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
GRATTIS....
Artemis köpte DAM som han fick för en bra peng...hör med honom... Kolla YT även Can conversion, de köpte jag...3600 inkl.frakt.
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hallå i stugan! Jag suktar åter efter en stor V-motor, och denna gång har jag fattat tycke för MT01:an. =) Har några år på en Bulldog förr i tiden, och den älskade jag.

Uppgraderingen av bromsar kom 07, har jag listat ut, men de objekten är få på Blocket. Någon som har kört modeller med båda bromsarna, och kan ge lite feedback i skillnad. De tidigare bromsarna kanske rent av inte är så tokiga de, heller?

Tack på förhand.

Hilsen Tompten
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top