Superduke-tråden

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Så fiffigt, finns det sånna att tjacka i Svedala eller måste jag vänta 3 veckor på england? Måste kolla med killarna på MC Varuhuset.

Jag är sugen som attan på Bankörning på lörda men jag vettetusan om frugan släpper iväg mig, blir ju lite soppa kostnader osv osv...

Fan att man inte är sponsrad för bana :tungan

Puckar....Tjaa Säljs på Intersport för runt 10kr st sen e det bara att använda dubbelhäftande matttejp:tummenupp
Puckarna gör också att det inte går att lägga ner lika mkt som utan :D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vet tyvärr inte om velcron finns att köpa här hemma. Fråga Erik var han köpte sina.

Det tog ett tag innan jag uppfattade passningen, jag trodde ni pratade om skinnställ först.

Hör med en skomakare eller sadelmakare, de brukar vara duktiga på att sy i läder, om de kan sy fast kardborre på ett skinnställ. Skräddare har inte alltid nog rejäla grejer för att sy i det grova läder som används i skinnställ. Sedan lånar du ett par byxor eller ett skinnställ med puckar på av någon av dina snälla polare (jag har ett par gamla i värsta fall som du kan låna) som du tar med till skomakaren/sadelmakaren för att använda som mall vart du vill ha kardborren påsydd och vilken slags kardborre det ska vara. Har för mig att det kostade någonstans kring en femhundring att få det påsytt på mitt ställ, det var lite knepigt för det satt ett skydd i stället just där pucken skulle sys på och lite sånt.

Sedan är det bara att köpa ett par coola knäpuckar, smacka dit för att sedan nöta ned i första bästa kurva! :yoparty

Annars kan jag rekomendera Arlen Ness skinnställ, bra grejer (och snygga!) till bra priser tycker jag. Jag hade Dainese tidigare och visst är det bra grejer också men de kostar några tusenlappar mer för samma ställ tycker jag. Det har varit lite problem med dragkedjor på AN men det åtgärdas på garantin och jag har, peppar peppar, inte haft några problem med de två ställ jag haft.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Det tog ett tag innan jag uppfattade passningen, jag trodde ni pratade om skinnställ först.

Hör med en skomakare eller sadelmakare, de brukar vara duktiga på att sy i läder, om de kan sy fast kardborre på ett skinnställ. Skräddare har inte alltid nog rejäla grejer för att sy i det grova läder som används i skinnställ. Sedan ...

Tack för tipset, ska kika på det. Finns tydligen en duktig kille som syr i skinn på Kungsholmen.

Nu ska jag ringa Micke65 och kolla om det blir träningsläger på Bulten ikväll.

/A
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Vaxade min framtill :tummenupp nu fastnar småkrypen inte så lätt, knappt några från i kväll :yoparty
"ser att man kan tolka det på 2 sätt:D "
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Det blåste väl hård vind där Hobbes :D
På Söndag kan jag åka skulle jag tro :yoparty

Väger man som en påse gott & blandat så följer man vinden :arsele

Jag åker ner till Göteborg (läs Götefan) idag och kommer hem söndag kväll, det blir körning på Rörken på måndag.

/A
 
Last edited:

Kåteäm

Vill ha mer effekt
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM Superduke -07, KTM 450 -05
Tjena, är ny här. Jag var och testade en SD idag. På pappret verkar den lovande och alla tester pekar åt samma håll liksom åsikterna här. Motorn var mysig men den skrämmer ingen. Hojen var skitball men jag trodde att det skulle vara lite mer drag. Ok den går upp på bakhjulet i 2:an men den är lägre växlad i tvåan än min R1 är i ettan. Nu är detta inget som avskräcker mig som är förespråkare för "klenare" hojar. De flesta hojar som jag ägt har varit offar, enduros och motard på under 60 hk. Jag kom iaf fram till att jag ska ha en Superduke om inte i år så till nästa år.

Nu till frågan: Gör ett annat system stor skillnad?
 
Last edited:

smacker

Skiter mest i de...
Gick med
24 May 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Svart Emmaljunga CityCross -07
Tjena, är ny här. Jag var och testade en SD idag. På pappret verkar den lovande och alla tester pekar åt samma håll liksom åsikterna här. Motorn var mysig men den skrämmer ingen. Hojen var skitball men jag trodde att det skulle vara lite mer drag. Ok den går upp på bakhjulet i 2:an men den är lägre växlad i tvåan än min R1 är i ettan. Nu är detta inget som avskräcker mig som är förespråkare för "klenare" hojar. De flesta hojar som jag ägt har varit offar, enduros och motard på under 60 hk. Jag kom iaf fram till att jag ska ha en Superduke om inte i år så till nästa år.

Nu till frågan: Gör ett annat system stor skillnad?

System och mapp gör lite varierat resultat av de jag sett. En del har lyckats kräma ur upp till 10 extra hk & nm på topp. Min SDR brydde sig inte så mycket om system å mapp. Gjorde runt 3 hk & 3-4 nm på topp men framförallt får man en starkare maskin i mellanregistret. Det känns väldigt tydligt när man åker bakhjul på dom högsta växlarna.
 

Ramsned

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda CB1000R
Tjena, är ny här. Jag var och testade en SD idag. På pappret verkar den lovande och alla tester pekar åt samma håll liksom åsikterna här. Motorn var mysig men den skrämmer ingen. Hojen var skitball men jag trodde att det skulle vara lite mer drag. Ok den går upp på bakhjulet i 2:an men den är lägre växlad i tvåan än min R1 är i ettan. Nu är detta inget som avskräcker mig som är förespråkare för "klenare" hojar. De flesta hojar som jag ägt har varit offar, enduros och motard på under 60 hk. Jag kom iaf fram till att jag ska ha en Superduke om inte i år så till nästa år.

Nu till frågan: Gör ett annat system stor skillnad?

Kanske inte ska jämföra med R1...
På med Accra!!
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Va ute på en liten fotosession med Oljekyld igår. Blev en del trevliga bilder på SD'n. Här är några av dom 418 st ( :jisses ) som togs.
 

Bifogat

  • Emil-016-red.jpg
    Emil-016-red.jpg
    91.3 KB · Visningar: 135
  • Emil-048-red.jpg
    Emil-048-red.jpg
    82.2 KB · Visningar: 130
  • Emil-070-red.jpg
    Emil-070-red.jpg
    99.7 KB · Visningar: 115
  • Emil-080-red.jpg
    Emil-080-red.jpg
    81.2 KB · Visningar: 151
  • Emil-082-red.jpg
    Emil-082-red.jpg
    90 KB · Visningar: 126
  • Emil-084-red.jpg
    Emil-084-red.jpg
    91.6 KB · Visningar: 138

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Och några till... :rolleyes:
 

Bifogat

  • Emil-101-red.jpg
    Emil-101-red.jpg
    58.6 KB · Visningar: 108
  • Emil-172-red.jpg
    Emil-172-red.jpg
    58.7 KB · Visningar: 108
  • Emil-395-red.jpg
    Emil-395-red.jpg
    66.6 KB · Visningar: 123

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
SDn är riktigt rå!

Hmmm, om jag inte minns fel finns det en strypning i 1an 2-an? Om de finns intresse kan jag skriva hur ni kollar och åtgärdar, men vid de här lagret vet ni väl bättre än jag

Hade den haft 20 pollar till och funnits lite mer beg hade jag inte tvekat en sekund på att slå till. Coooool hoj med grym körkänsla:)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
SDn är riktigt rå!

Hmmm, om jag inte minns fel finns det en strypning i 1an 2-an? Om de finns intresse kan jag skriva hur ni kollar och åtgärdar, men vid de här lagret vet ni väl bättre än jag

Hade den haft 20 pollar till och funnits lite mer beg hade jag inte tvekat en sekund på att slå till. Coooool hoj med grym körkänsla:)

2an och 3an ligger strypningen på.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Eller så rycker man bara ur dom kablarna. Kostar möjligtvis lite eltejp. Då är det lätt att återställa också.

ok:tummenupp

nån som kört bågen i bänk, kanske kastat på nåt helsystem och jämfört?

har för mig att den jag körde hade akraburkar men tyckte den saknade liiite toppeffekt :(
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top