Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
mángi skriver
kör rätt mycket

och så vill du ha en V-twin
Varför inte en Harley ?
I många år var en HD den hoj som toppade Motorrads 5000 mil test av hojar.
Toppade för minst strul under 5000 mil.
Och det var (och kanske är fortfarande) den enda HD Motorrad valt att testa.

vilken HD valde dem testa ?

Och tack för tipset, har spanat in v-rod också lite grann faktiskt som ett alternativ. dock inte haft möjlighet att köra en tyvärr. men har haft några glidare och är lite trött på astunga kromslädar som är tråkiga att svänga med. jag har en ZZR1200 som är fröjd att åka och skottsäker när kommer till driftsäkerhet etc, men är nu e efter något riktigt "kul" med massa karaktär för att slänga runt med, inte för långtour
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det var Harley Road King och den var problemfri under 5000 mil. Vilket förstås många andra hojar också varit men många trodde nog inte det om HD (de som nu körts så långt vill säga).

Road King är ju ganska trogen originalkonceptet; en gammaldags långfärdshoj som dessutom har klassisk design och duglig komfort.

Men vill man ha en modern hoj så finns det ju moderna hojar med moderna motorer som fungerar och ser bra ut, så jag fattar inte Buell alls. Och ännu har det inte byggts mycket med bra kvalitet i USA.


Buy quality, cry once
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
hmm... ja, nu skulle det passa bättre för mig med info och fakta ifrån folk som faktiskt vet vad dem pratar om och inte vad de tycker eller har hört. Du får ursäkta men förutfattade åsikter och fördomar är för mig totalt värdelösa i flesta sammanhang :7peta

En kompis till mig hade en Buell 1200 någonting. Den strulade en del och jag hjälpte till att skruva lite med den. Nu hade han den bara något år så jag vet inte om den strulade mer än någon annan hoj, men jag upplevde den som rätt omständlig att skruva med. Jag är dock lite färgad då jag har en djupt rotad avsky för tumsystemet.

Det var dock en upplevelse att köra hojen när den funkade.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
vilken HD valde dem testa ?

Och tack för tipset, har spanat in v-rod också lite grann faktiskt som ett alternativ. dock inte haft möjlighet att köra en tyvärr. men har haft några glidare och är lite trött på astunga kromslädar som är tråkiga att svänga med. jag har en ZZR1200 som är fröjd att åka och skottsäker när kommer till driftsäkerhet etc, men är nu e efter något riktigt "kul" med massa karaktär för att slänga runt med, inte för långtour

Enligt det här HD Roadking
https://www.motorradonline.de/typen/grosses-motorrad-dauertest-spezial-50-000-kilometer-marathon/

Men jag har grannar
en har gått från Ducati 996 till en HD
genom honom har jag känna hans kompis
som kör en Honda VTX1800C.
Jag kollade på hans VTX1800C och den har mycket brantare gaffelvinkel än andra glidare. Och han bekräftade att den svänger mycket lättare än HD.
Nackdel är att man måste ta det varligt med gasen när det regnar, spinner lätt loss.

Den har
https://www.kuryakyn.com/products/4997/pro-series-hypercharger
PCIII
andra avgasrör och är mappad med en mapp från Power Commanders hemsida.
Vald efter Kuryakyn och avgassystemet.
 
Last edited:

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
Det var Harley Road King och den var problemfri under 5000 mil. Vilket förstås många andra hojar också varit men många trodde nog inte det om HD (de som nu körts så långt vill säga).

Road King är ju ganska trogen originalkonceptet; en gammaldags långfärdshoj som dessutom har klassisk design och duglig komfort.

Men vill man ha en modern hoj så finns det ju moderna hojar med moderna motorer som fungerar och ser bra ut, så jag fattar inte Buell alls. Och ännu har det inte byggts mycket med bra kvalitet i USA.


Buy quality, cry once

hojhoj ! vad är det som får dig att gå igång då ? vad kör du själv för kul hoj som ger dig kickar ? :banana
 

ktjernberg

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2020
Ort
Tyresö
Hoj
Letar Buell XB12s
Tjena!

Är ny här i forumet och får väl börja med att frigöra en av er från er Buell? :banana

KÖPES

Intresserad av en XB12s, årsmodell 2005-2009, max ca 4.000 välservade mil. Har inga problem att meka lite men söker i första hand hojar i bra bruksskick. Jag finns i Stockholmstrakten men har inga problem att åka ett par timmar om rätt hoj dyker upp!

Hör av er! :rock
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top