Slanga

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
Försöker verkligen att slanga,har övat i fyra dagar nu,tror jag är lite feg,känns som att man ska slå över :4skrika , men jag ger mig inte,har ni några tips där ute som kan underlätta lite :tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_3202[1].JPG
    IMG_3202[1].JPG
    46.1 KB · Visningar: 717

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Nu vet jag inte hur mkt erfarenhet du har av att köra hojen.. Men när jag började köra så ville jag oxå kunna slanga direkt..
Men det gick inte så bra, så mitt tips är, kör mer hoj istf att träna slanga. Kör kör och kör tills du känner dig hemma på hojen. Sen kommer känslan nästan naturligt när du väl börjar nöta bakhjul igen. Då kommer det gå mycket lättare! :)
 

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
skoteridioten skrev:
2100994 Nu vet jag inte hur mkt erfarenhet du har av att köra hojen.. Men när jag började köra så ville jag oxå kunna slanga direkt..
Men det gick inte så bra, så mitt tips är, kör mer hoj istf att träna slanga. Kör kör och kör tills du känner dig hemma på hojen. Sen kommer känslan nästan naturligt när du väl börjar nöta bakhjul igen. Då kommer det gå mycket lättare! :)
Tycker jag känner hojen rätt såväll,men det känns ju som man är blixterlångt uppe,men så är ju inte fallet :( Men man få väl ta en bit i sänder, skynda långsamt...
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
Bara lugn Spinnis....
Jag har kört hoj i 10 år utan o slanga :rolleyes:
Varför vet jag inte :va


Så det kommer nog när du passerat di 30 :rofl
 

Trucken

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Husaberg 650
Om det är du på bilden? Så ser det ut som att du lutar dig för mycket framåt... prova att sitta lite mer avslappnat... :tummenupp
 

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
Botte skrev:
2101018 Bara lugn Spinnis....
Jag har kört hoj i 10 år utan o slanga :rolleyes:
Varför vet jag inte :va


Så det kommer nog när du passerat di 30 :rofl
Tack, 30 vad menar du med det, eller jo det är ju snart :rolleyes:
Ja det är bara till att öva på, det löser sig väl snart :)

Trucken skrev:
2101022 Om det är du på bilden? Så ser det ut som att du lutar dig för mycket framåt... prova att sitta lite mer avslappnat... :tummenupp
Jo det är jag :( , ok ska prova det...
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Trucken skrev:
2101022 Om det är du på bilden? Så ser det ut som att du lutar dig för mycket framåt... prova att sitta lite mer avslappnat... :tummenupp


Precis, slår man näsan i rutan är nåt fel.
 

DanTheMan!!!

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
I ett hus som står ute om natten.
Hoj
Nu:zx10r cr500 Ke100 Förr:Dr650,X11,R6,640
spinnanders skrev:
2100978 Försöker verkligen att slanga,har övat i fyra dagar nu,tror jag är lite feg,känns som att man ska slå över :4skrika , men jag ger mig inte,har ni några tips där ute som kan underlätta lite :tummenupp


Koppla upp den på lite lägre varv på 2:an, så kanske d inte känns så farligt, så blir den kanske lite snällare på gasen, lite tystare, och lite lägre fart. Vilket gör att d inte känns så dramatiskt, och kanske kan kännas säkrare. = våga ta den lite högre :)

Men vad vet jag, kan inte köra på slangen alls :yoparty
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Spinnis: Jag tycker du gör ett mycket bra jobb :tummenupp
Jag tycker du satsar mera nu än vad du gjorde för ett par dagar sen :tummenupp Höjden ökar o ökar
Fortsätter du så här så slangar du grymt bra om ett par veckor.
Se bara till så du inte är ensam ute o träna (för säkerhetens skull) :tummenupp Jag finns där ute med dig som fotograf o
coach :pannkyss

En sak till mannen! Kör din egen takt...inget tävlande om vem som
kommer högst osv! Ta det i din takt så ska du se att du bli grym snart :yoparty
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
spinnanders skrev:
2100978 Försöker verkligen att slanga,har övat i fyra dagar nu,tror jag är lite feg,känns som att man ska slå över :4skrika , men jag ger mig inte,har ni några tips där ute som kan underlätta lite :tummenupp

Om du hänger på dina likar i Karlskrona Rövens Pågar så får du säkert en hel del tips: http://www.rovenspagar.com/
 

Dark_Messenger

Guest
Lite offtopic men pass på vid slangträningen så du inte sabbar boxarna och/eller tätningarna! Själv kände jag mig lite vild igår när vädret var så gött o fint. Givetvis skulle det slangas. Åkte halva dagen, skitnajs, kommer hem o ställer in hojen, tänkte ta den till jobbet idag men vad hittar man i morse? :gnissla

Jo, någon suspekt vätska har läckt ut under ena gaffelbenet! :huvet
Gissa vad det var.... :rolleyes:

Suck! O vädret som ska bli så bra nu till helgen..
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Dark_Messenger skrev:
2101933 Lite offtopic men pass på vid slangträningen så du inte sabbar boxarna och/eller tätningarna! Själv kände jag mig lite vild igår när vädret var så gött o fint. Givetvis skulle det slangas. Åkte halva dagen, skitnajs, kommer hem o ställer in hojen, tänkte ta den till jobbet idag men vad hittar man i morse? :gnissla

Jo, någon suspekt vätska har läckt ut under ena gaffelbenet! :huvet
Gissa vad det var.... :rolleyes:

Suck! O vädret som ska bli så bra nu till helgen..

:hihi Det ingår när man skall slanga, men okej lider lite grann med dig :pannkyss
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
DanTheMan!!! skrev:
2101106 Koppla upp den på lite lägre varv på 2:an, så kanske d inte känns så farligt, så blir den kanske lite snällare på gasen, lite tystare, och lite lägre fart. Vilket gör att d inte känns så dramatiskt, och kanske kan kännas säkrare. = våga ta den lite högre :)

Men vad vet jag, kan inte köra på slangen alls :yoparty

Lättaste sättet att knäcka kopplingskorgen på är att KOPPLA upp den på bakhjulet.
 

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000K7
Superbike Roger skrev:
2102231 Lättaste sättet att knäcka kopplingskorgen på är att KOPPLA upp den på bakhjulet.

Sant, lär dig att ta den på vridet istället och som steg2, lär dig växla på slangen...då kan du sen ta upp den på ettan om du vill och åka växlarna upp!
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Det lilla jag har slangat så tycker att det känns skönast att gasa/rycka upp hojen. Ett fel som man gärna gör som ovan är att luta sig framåt när hojen börjar resa sig, detta resulterar i att hojen inte vill upp och wheelin slutar. Försök att rycka upp hojen och ha raka armar så att kroppstyngden kommer mera bakåt. Balanspunkten ligger riktigt högt, sitter man och slangar så ska gaffelbenen nästan ligga paralellt med marken. Ju snabbare man kör desto lägre kan man ligga pga fartvind.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
fick veta nåt bra i en tråd med motard slangning..
försök inte rycka upp den på nåt viss..eller jo men tänk inte såå..
tänka att du ska ha bakhjulet mellan bena istället.
alltså försöka skjuta fram bakhjulet..låter konstigt men de vart bättre för mig för att jag lutar mig automatiskt tillbaka.
sen så är du nog för lågt så länge du ser vägen..
:tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top