ER6-tråden

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Klar det är M-gänga, men de flesta kawor är fingängade med 1.25 i stigning till skillnad mot normala grovgänga på 1.50 (för M10).
Har för mig att alla nyare kawor har 1.25 men kan inte svära på det.

Hojen står redan på min nya adress 4mil från lund och jag ska inte dit förrän på fredag så jag kan tyvärr inte kolla till dig förrän dess.
 

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
Tack för tipsen grabbar men jag syftade på om det är 1.5 eller 1.25. Min MC står nere utanför lägenheten men jag har varken gängtapp, tolk eller skruv för att mäta mig fram till vad det är för gänga.

Det är detta jag tänkte införskaffa då :)
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Lyftbobiner/

Klar det är M-gänga, men de flesta kawor är fingängade med 1.25 i stigning till skillnad mot normala grovgänga på 1.50 (för M10).
Har för mig att alla nyare kawor har 1.25 men kan inte svära på det.

Hojen står redan på min nya adress 4mil från lund och jag ska inte dit förrän på fredag så jag kan tyvärr inte kolla till dig förrän dess.

På Japanska bilar är det ju väldigt vanligt med fingänga så jag är oxå inne på din linje men med tanke på mitt flyt nu det sista så lär det väl vara Unified eller nån annan skit om jag går och köper fingängat utan att ha kollat upp det :p
 
Last edited:

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
Honda VFR 800 -08
Jo jag såg sen vad du menade... vet att jag läst vad det skulle vara för gänga nånstans... vetifan vart bara?! har också planer på att skaffa ett depåstöd iaf, meddela gärna här när du vet?
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Jo jag såg sen vad du menade... vet att jag läst vad det skulle vara för gänga nånstans... vetifan vart bara?! har också planer på att skaffa ett depåstöd iaf, meddela gärna här när du vet?

Det jag gjorde var att söka på ebay, tror att det är 1,50 gängor, men betalade 13$ för mina bobbiner på nätet från Kina : ).
Idag har det bytts olja & filter, bromsvätska, rengjort kedja o drivpaket så nu står den fint till våren!! :tungan
 

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
Jo jag såg sen vad du menade... vet att jag läst vad det skulle vara för gänga nånstans... vetifan vart bara?! har också planer på att skaffa ett depåstöd iaf, meddela gärna här när du vet?

Jag hör av mig :)
PS! Är det samma Dibbe som vart medlem på HPC?

En annan fråga dååå...vad för mått behövs på kapellet? Räcker ett M eller behöver man större? ER6.an är ju inte så våldsamt stor.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Kapell/Helkapell-for-MC/
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
Stabilt :)
Jag har iaf köpt depåstöd med bobiner och adaptrar och hela kitet. Antingen imorgon eller nästa vecka vet jag/vi hur väl det funkade samt vilken gängstigning det ska vara, den ska nämligen parkeras för vintern då.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Kanske också skulle hälsa trots att jag inte hämtar hojen förrän till våren. Köpte den i aug/sept på Funbike och det var deras Funbike Edition. Bilder finns i garaget. Hoppas man inte tröttnar för snabbt på den...:rolleyes:
 

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Kan inte bestämma mig om jag tyckte att det var snyggt eller inte så tar hjälp av er,

tn_er-ut-er6-09.jpg


kan det vara något att satsa på till nästa säsong? :)
 

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Om du menar undertailen blir det jävligt snyggt!! har en sån på min båge:yoparty

Den som vi aldrig fick se någon bild på? :tungan
Nej men då kanske du kan svara på några frågor? Gällande tailen, är det skyltbelysning som man ser på bilden? Är den lätt att montera dit?

Skulle gärna vilja se lite pix så ut med dig å fota den så får jag se hur det ser ut :)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Undertail är skitsnyggt men när man sätter skylten på en undertail så tycker jag lite att syftet försvinner.
De blir inte alls lika snyggt när skylten är där (mina erfarenheter) .

Jag lägger hellre pengarna på Bandagar där jag vet att er6an inte gör bort sig :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top