Honda SP1-tråden

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Tänkte försöka hitta en Öhlinsgaffel till antingen SP1 eller SP2. Får SP1ans gaffel till ca 755-760mm och SP2ans till ca 735-740mm, mätt från övre ytterrör till centrum på hjulaxel. Frågan vad som kan vara en lämplig gaffel? Undantaget de som redan finns till RC51 som är omöjliga att få tag på.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Tänkte försöka hitta en Öhlinsgaffel till antingen SP1 eller SP2. Får SP1ans gaffel till ca 755-760mm och SP2ans till ca 735-740mm, mätt från övre ytterrör till centrum på hjulaxel. Frågan vad som kan vara en lämplig gaffel? Undantaget de som redan finns till RC51 som är omöjliga att få tag på.

Gaffel från Aprilia mille factory gen II har väl varit en ganska populär konvertering.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Har haft lite vaga säljfunderingar under sommaren, men när jag läser era inlägg inser jag att det vore dumt att sälja :)

Har verkligen kört herrejösses-lite den här säsongen. Men än är det inte kört. Minst en tur till vill jag ha innan vinterdvalan.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
treokwak, en liten runda till jobbet blev det idag, och när jobbet var slut så sken solasatan så det var bara till att grensla lilla spettan och ta en omväg för att komma hem.
lite ruggigt på morgonen, strax över 5 grader.....men på 2.5 mil så bidde det inte direkt kallt (fingrarna frös lite iom "racing" vantar)

har inga planer på att ställa in ännu- blir säkert nån/några dagar till med fint väder, så det blir oktober ut för min del.

(men det är ju satan va "styv" hon blir när tempen faller- studsar ju fan mellan potthålen nu när bläcket har krupit neråt, oljebyte i framgaffeln ska ske nu i vinter, och "kan" man byta i bakstudsaren oxo så ska det med göras (original studsis)

//jj
 
Last edited:

MrAndy

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
Klippan
Hoj
Söker första hoj
Jag tog också min till jobb idag :) dock knappt en mil men fan va Nice det är. Måndag då ska jag köra hoj igen till jobb:)
När jag skulle köra hem märkte jag ofrivilligt att det gick att göra wheelis också! Coolt spettan levererar!

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
 

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Ort
Sverige
Hoj
Honda VTR SP2-02
Letar efter följande till SP2 an! Nr 4a på bilden air plats guide
IMG_4664.jpg

Samt nr 9 cowl inner nh1
IMG_4665.jpg

Så om nån har begagnat liggande hemma hojta till. Annars får det bli nytt..

Samt En fråga! Mina förspänningsjustering el va man kallar dem:arsele är fula vill byta dem:tummenupp
Går inte köpa lösa,däremot till sp1. Nån som ligger på sådana blå? För på sp1 är dom väl bara aluminium färgade?
IMG_4663.JPG

Känns rörigt detta inlägg, men hoppas ni förstår :krama
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
vad för tätningar tycker ni man ska använda i framgaffeln- original eller typ Pyramid parts eller All Balls tätningar (All Balls säger att deras är mega super innihelvete jävla låg friktion jämfört med original)

//jj
 

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
RC51
Vet en som har en HRC-växellåda om någon är sugen, dock har han inte sagt pris utan det är bud som gäller. Är själv nog inte spekulant, hög ett nog som det är :tungan
 
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
vad för tätningar tycker ni man ska använda i framgaffeln- original eller typ Pyramid parts eller All Balls tätningar (All Balls säger att deras är mega super innihelvete jävla låg friktion jämfört med original)

//jj

Jag kommer inte ihåg vad det var för märke, men jag köpte på Lelles.
http://www.lellesmcdelar.se/framgaffel-143/packboxsats_framgaffel_ink_skrapgummin-102747
Kanske för tidigt att säga om dom är bra eller dåliga.....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top