Returpump för oljan?

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Nån som kan tipsa på lämplig dimension på slangar/anslutningar för oljereturen när man kör med en mekanisk pump som drivs av veven?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Jag körde med 10mm. Tänk bara på att du måste ha ett avluftat samlingskärl under turbon som oljan kan "rinna" ner i först, som i sin tur dräneras av pumpen.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Wibbe skrev:
Nån som kan tipsa på lämplig dimension på slangar/anslutningar för oljereturen när man kör med en mekanisk pump som drivs av veven?

6mm invändigt räcker nog, men jag ska mäta imorgon så får du fakta. För kallt att gå ut i garaget nu.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Färnbo skrev:
6mm invändigt räcker nog, men jag ska mäta imorgon så får du fakta. För kallt att gå ut i garaget nu.

Tackar på förhand! Ju mindre anslutning desto smalar blir min motor....Måste lägga en platta mellan pumpen och "kåpan" som anslutningen ska sitta i.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Wibbe skrev:
Tackar på förhand! Ju mindre anslutning desto smalar blir min motor....Måste lägga en platta mellan pumpen och "kåpan" som anslutningen ska sitta i.

På Kawan kör jag med 5mm invändigt som absulut minsta mått, var NOGA vid banjos och ALLA anslutningar så att du inte får oönskade strypningar. Banjoskruvar behöver lite "portning" ibland.

På gixxern så är det 6,5 mm invändigt i ingången till returpumpen, returpumpen är från Marklund.

Vad har du för pump?
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
En liten Mikuni oljepump, får se om det blir en ny axel eller nån sorts förlägning av befintlig. Ska se om jag hittar nån bild på den.

Tackar för hjälpen!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top