SV 1000-tråden

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tack för kommentarerna, slog till på en SV1000S idag, lagom till att snön kommer :)
Blev en svart 07a som rullat ynka 2200mil.
Känns fruktansvärt roligt efter ha vart utan hoj i 7 år. På den tiden hade jag en VTR1000F så det ska bli spännande att se om jag blir lika nöjd med denna som med den gamla!:banana

Med tanke på det är stor service med ventilkontroll vid 2400mil så skulle jag om den inte är gjord (ventilkontroll) överväga om den ska göras under vintern (ofta vinterpris om du inte gör det själv) eller om du ska ta stor service med ventilkontroll under MC-säsongen.
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
Det är många som har problem med att magneter lossnar i generatorn, är det någon som varit med om det?

På andra forum tar som till och med loss magneterna och limmar om dom

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

milagro

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2017
Ort
halmstad
Hoj
Suzuki sv1000s
Hej allihopa nu har jag lite problem :/ köpte ny kopplingskorg till min sv1000 å bytte den å allt va frid å fröjd. Idag han jag köra 200 meter å skiten skar. Nu behöver jag en ny motor. Är det någon som har en liggandes eller har en lagd sv1000 man kan köpa?
 

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda VTR1000F 2003
Har idag införskaffat mig en SV1000 2004. :banana

Har inte haft hoj på några år och kände att jag ville ha en twin igen.
 

milagro

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2017
Ort
halmstad
Hoj
Suzuki sv1000s
Tjo nån här som har en aning om varför motorn jag köpte inte har nån kamaxelgivare på ventilkåpan men min gamla skurna motor har de? Nån som vet vad man kan göra?
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Tjo nån här som har en aning om varför motorn jag köpte inte har nån kamaxelgivare på ventilkåpan men min gamla skurna motor har de? Nån som vet vad man kan göra?

Är det olika årsmodeller på motorerna? Givaren skulle kunna vara till för att känna av vilket varv vevaxeln är på så att den vet när tändstiftet ska ge gnista, vissa motorer ger gnista varje gång kolven är i uppläge ( tror att det kallas ”wastespark”). Du kan kanske plocka över grejer från din gamla motor?
 

villhahoj

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2014
Ort
umeå
Hoj
fz6 s2 2009
Tjena!
Är intresserad av att sätta på en växelindikator på en sv1000, någon som har tips på bra modeller och enkel installation? Är det ebay som gäller?
Lika bra att montera en tre enhet när man ändå är där? :)

Tacksam för svar!
 

northpaw

Ny medlem
Gick med
8 May 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Kawasaki 750 H2 -75, Ducati Monster 1200 S -17
Någon i närheten av Göteborg som har en SV1000 med magspoiler? Jag skulle behöva ta några mått på fästena. Ska sätta en sådan spoiler på min TL och saknar fästena.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top