Search results

  1. sportbilsentusi

    Sverige idag..

    Bra lärare ska inte underskattas. De kan betyda stor skillnad under hela livet och inte bara i ämnet. Vår lärare i teknologi, maskinteknik och elektronik sa ” Mitt mål är att ni ska bli de bästa ingenjörerna som finns, så ni kan betala min pension längre fram.” Försöker tillämpa samma sak, det...
  2. sportbilsentusi

    Köp av klocka/armbandsur

    Verkligen 👌 Vad kostade servicen? Ha en Sjöö Sandström jag med. Royal Steel den klassiska med träboxen som jag köpte ny ca 1998
  3. sportbilsentusi

    Kinahojar coming up

    Missa denna tråd tror jag. Men håller med, en sak är mekanisk kvalitet. En helt annan är hålla reservdelar, hålla mjukvara uppdaterad och stödja produkten under många många år. Och när det gäller bilar är alla asiater mediokra avseende viktiga kvalitetsaspekter som multimedia, krocksäkerhet...
  4. sportbilsentusi

    Elbil eller inte?

    Dito, övervägde någon av P2 och P4 performance-variantera länge, innan jag landade i en EQS. Världens bästa nappastolar i fullutrustade Polestar och Volvo. Stolar och ergonomi är underskattat ! Sitter för högt i P4, klar nackdel, ogillar höga bilar. EQS update efter knappa 600mil WLTP på...
  5. sportbilsentusi

    Irrationaliteten i aktiemarknaden

    Köpte en till på 150USD
  6. sportbilsentusi

    Idag är jag förbannad därför att...

    Lägg inte skulden på män, lägg skulden där den hör hemma. Ledsen att läsa din berättelse, hoppas ni kan gå vidare. Detta med barnens patnerrelationer, det liknar det man säger om att köpa saker…”köp säljaren”. Dvs hur är partnern’s familj?
  7. sportbilsentusi

    Ska man vara orolig för Ryssland?

    Ja, en rökare i krysset
  8. sportbilsentusi

    Sverige idag..

    Bedrövligt att det slarvas så med skattemedel.
  9. sportbilsentusi

    Sverige idag..

    Ge polisen våldskapital o släng ut klanen ur landet. Fatta vad pengar o skit kriminalitet kostar oss
  10. sportbilsentusi

    Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

    Ja Jag skakar på huvudet inför allt för många sk ”gröna miljöprojekt” som endast kräver basal fysikkompetens att inse orimligheten i… Ont i magen får man av att se skattemedel förstöras!!
  11. sportbilsentusi

    Elbil eller inte?

    Jo, du skrev ”väldigt tunn kabel”…
  12. sportbilsentusi

    Köp av klocka/armbandsur

    Alla gör olika :hej
  13. sportbilsentusi

    Köp av klocka/armbandsur

    Snygg. Tips, bär den över handledsbenet (den knöl som sticker ut strax över handleden.) Blir bekvämare då kronan inte skär in i handen. Kolla denna lite överdrivna bilden, men du fattar nog... https://swedroid.se/tips-smartklockor-sitter-bast-ovanfor-handledsbenet/
  14. sportbilsentusi

    Irrationaliteten i aktiemarknaden

    +56% nu. Fick bara 1 aktie som tilldelning. Synd
  15. sportbilsentusi

    Sverige idag..

    Perfekt att röja sly med ju! Fälla träd gör man med pentylstubin
  16. sportbilsentusi

    Elbil eller inte?

    Men otroligt varm… 😎
  17. sportbilsentusi

    Ska man vara orolig för Ryssland?

    Ok, men av vilka? En bra officer styr truppen och sätter agendan. PS var officer innan 2000
  18. sportbilsentusi

    Sverige idag..

    Tänk va bra om vi slapp C och L ! Bara stökigt med småpartierna
  19. sportbilsentusi

    Elbil eller inte?

    Ja. Ju snabbare vi bygger upp det elsystem vi raserade i Sverige desto bättre är det. Så vi återigen får låga, stabila och förutsägbara elpriser. Ja, morötter är bättre än piska. Omställningen till elfordon blir inget problem om elen är extremt billig!
  20. sportbilsentusi

    Ska man vara orolig för Ryssland?

    Av vilka då? Min erfarenhet som fd officer är rakt motsatt, både från värnpliktiga och officerare.
Back
Top