ok.. av det man läst så påstår många att 2-t.crossar kan nypa/ pga av bla för lite olja både cylindern samt i främst nållagren i båda ändar av vevstaken. detta då främst när man använder 2-t.crossmotor på planbana typ gokartbana och ligger halvgas i kurvor länge.
går en 2-t. för snålt på...