Search results

  1. farmerlip

    Lilla TT-loppet 2026

    Årets roligaste helg på motorstadion är snart här! Lördagen 10.00-17.00 kör vi hoppborgsdisco och barnens graffitivägg. Hoppborgarna, hinderbanorna och Bobbycar trafiklandet är även öppet på söndagen. Massa god glass och hamburgare mm finns att köpa i kiosken. Allt är gratis tack vare våra...
  2. farmerlip

    Inga coola hjälmar längre?

    Mitten av 80-talet vad JEB´S hjälmarna fräna
  3. farmerlip

    Blåröksolja

    Jag har kört alla mina 2-taktare, stora som små på Q8 RS Extreme de sista 15 åren. Kart 125:a, 85CC cross och Beta 300
  4. farmerlip

    Göra glasfiber-grejer, Biltema glasfibermatta, polyester, lamineringsepoxy

    Jag har använt BT´s polyesterprylar och det har funkat bra. Valde polyester istället för epoxy då jag läste någonstans om allergier och epoxy.
  5. farmerlip

    Isle Of Man 2026

    Jag vägrar bo i tält bredvid en rad med 100 bajamajjor :-) Det blev att flytta fram resan ett år. Bokat boende, inomhus, raceveckan 2027!
  6. farmerlip

    Isle Of Man 2026

    5-6 tusen för flyg Arlanda-London-IOM. Boende verkar vara det svåra. 8000:- för 2-bädds tält 3 nätter.
  7. farmerlip

    Isle Of Man 2026

    Ja, jag och sonen tänker åka. Har börjat titta lite på biljetter osv men inte bokat nått ännu.
  8. farmerlip

    Tältduk till 24mx tält

    Jag köpte mitt 24MX för mer än 10 år sedan när kvalitén var mycket bättre. Jag har mycket bättre duk än vad som levereras idag, typ presening, men nu börjar den bli sliten och jag har tröttnat på det depressiva mörkret ett svart tält ger. Dagens 24MX dukar är ju i tyg och bara...
  9. farmerlip

    Tältduk till 24mx tält

    Har nån hittat någon annan tältduk som passar på 24MX tälten? I bra kvalité..
  10. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Det sitter stålventiler i original. Enda rekommendationen var "It is recommended to apply hard springs with lighter valves." Vilket känns riktigt baklänges. Med halva vikten borde original fjäder inte ha några problem.
  11. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Ingen aning. Ventilerna såldes som om de bara var att montera i min topp. Inga som helst rekommendationer. De får stå på hyllan bland skurna kolvar och andra offer till the god of speed :)
  12. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Jag har gått från rullvippor till vanliga "släp"-vippor och de och kammen är felfria så smöjra har det fått. Men det är väl kinestoleranser på styrningarna det kan säkert ha glappat.
  13. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Man kan inte förväntas sig nått :-) Eller man ska förvänta sig att det rasar. Därav bytet av ventiler. Jag har bytt allt till eftermarknadsprylar för att få upp tillförlitligheten. Växellåda, vevparti, koppling, kolv, kam, lager.
  14. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Daytona Anima.
  15. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Ventilstyringarna har gått 20 timmar, titanventilen har gått 90 minuter. Svampformen har uppkommit efter 90 minuter. Den hade inte gått i om den sett ut sådär. Jag ska kolla om det är midja på ventilskaftet.
  16. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Det rekommenerades hårda fjädrar till dessa men jag körde med original då det verkade bakvänt att sätta i hårdare fjädrar till lättare ventiler.
  17. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Det har jag inte reflekterat över men det ser så ut. Ligger bra i styrningen så den tjockar nog på sig igen.
  18. farmerlip

    Erfarenhet av titanventiler

    Inget övervarv, jag vågar inte prova samma märke igen.
Back
Top