Förr var det vanligt att publiken fick prova banan i lunchpaus på SM-tävlingar. Populärt kallat "herrarnas fria åkning".
I Karlskoga var en gammal gubbe på en Honda 400 föråkare som inte fick köras om. Det gnälldes bland de "snabba" killarna, men de kom aldrig ikapp honom, det var förre...