Search results

  1. Lajf

    Dagens Blocket! (mc-relaterat)

    Faktiskt 25 i en sån back.😠
  2. Lajf

    Begravningsentreprenör

    För alla nostalgiker så säljs Johnsons Pledge i Tyskland under namnet Pronto.
  3. Lajf

    Broms!

    Jag har kört motorcykel i 50 år och jag vet fortfarande inte vad "trailbraking" är . Det har gått bra ändå.
  4. Lajf

    Harley Davidson m fl glidarhojar

    Har dom vanliga stakar bredvid varandra nu?
  5. Lajf

    Harley Davidson m fl glidarhojar

    Har H-D slutat med "gaffel-vevstakar"? När jag hängde på 1:a Långgatan på 80-talet körde väl alla med rak 50-olja för att det skulle hålla, det var ofta det inte höll ändå.
  6. Lajf

    Frågor man vågar ställa

    En annan variant av ovanligt styrhuvud. Lätt att ändra gaffelvinkel iaf.
  7. Lajf

    Ni med robotgräsklippare - är ni nöjda?

    Monterade nya 3D-printade hjul igår.
  8. Lajf

    Kit för visirrengöring

    En blöt mikrofiberduk i en plastpåse.
  9. Lajf

    Idag fick jag en utskällning

    Blev tvungen att akutbyta bakdäck i Norge och de hade bara Maxxis. Minns inte vad modellen hette men det var fruktansvärt halt i väta. Detta var dock 10-15 år sen, är kanske bättre nu.
  10. Lajf

    Bromsskivor Honda VFR 800

    Jag köpte Brembo-skivor till min CB1300. Har fungerat mycket bra i 5-7 år nåt. Kör med Brembos röda belägg. 10 år var det visst när jag kollade.
  11. Lajf

    Är du sugen på en riktig 250 räser?

    Om någon undrar vad det kostar att hålla igång en dylik
  12. Lajf

    Trackdays - roliga historier

    Det kan hända att jag blandar ihop det och var åskådare den gången, jag körde superproduction 82-83. Men lite tveksam ändå, fanns superproduction 1980? Kjell Watz körde väl ISR fr.o.m. 1981.
  13. Lajf

    Trackdays - roliga historier

    Det var Björn Nielsen som körde den s.k. Hagon Hondan. Om inte jag minns helt fel var jag med i det räjset, men blev nog varvad i regnet. Jag tror Peter Linden blev tvåa på en CB1100R. Detta borde ha varit 1982.
  14. Lajf

    Trackdays - roliga historier

    Förr var det vanligt att publiken fick prova banan i lunchpaus på SM-tävlingar. Populärt kallat "herrarnas fria åkning". I Karlskoga var en gammal gubbe på en Honda 400 föråkare som inte fick köras om. Det gnälldes bland de "snabba" killarna, men de kom aldrig ikapp honom, det var förre...
  15. Lajf

    Pris på Honda CB500 K3 -77?

    Jag försökte köra racing med min CB500 1980, det gick inte så bra. Fick köra i stora klassen mot en massaTZ350 och tusenkubikare
  16. Lajf

    Pris på Honda CB500 K3 -77?

    Vill man titta på utländska sidor får man söka på CB550.
  17. Lajf

    "Det här köpte jag idag!"-tråden

    Det blev en Xiaomi minikompressor. Bäst i tysk test och extrapris på Amazon.
  18. Lajf

    Bilrelaterade diskussioner

    Vet inte om det är någon hjälp men: På min V70 D3 12:a (5 cyl) var det en spricka i intercooler-slangen. På en V70 sitter den under luftburken som är lätt att flytta på.
  19. Lajf

    Vad gjorde man innan däckvärmare?

    Stora debutantklassen Anderstorp 1981. Här står jag med Lasse-Åmåls avlagda slicks. Klart man fick ta det lite vackert i börja, men det var inte så himla hala kalla, ungefär som dåtiden landsvägsdäck. Körde även på gatan med dessa, tom grusväg.
  20. Lajf

    Jan Leek - Kåserier

    Motorrad i våras
Back
Top