Search results

  1. marcus56

    Slicks till motard!?

    Utbudet är bra. :) Hur har du tänkt använda hojen? Bara asfalt eller grus också? Bara asfalt och en tung hoj som 690 så kan du nog köra samma däck som de kör på i 250, eller nåt hårdare motardslicks. Annars rekommenderar jag Dunlops mjukaste fram, grymma! :) Och bak funkar Dunlop, Michelin...
  2. marcus56

    SM Linköping

    Tack för en jävligt rolig tävling! Kanonbana, kanongrus, kanonarrangemang, allt kanon. :) Årets roligaste tävling! :tummenupp
  3. marcus56

    Starthjälp länkar m,m!

    För att vara motorsport kostar det riktigt billigt. :) Kör du Open i samband med SM brukar anmälningsavgiften vara 500 kr, har du ingen egen transponder tillkommer 300 kr, har du inte helårslicens kostar engångslicens 400 kr. Kör du enklare tävling kan anmälningsavgiften vara 200 kr och uppåt...
  4. marcus56

    Supermotobana 100% asfalt

    Vi har inga såna banor i Sverige, än. Men vi skulle gärna asfaltera hela våran bana för att göra den underhållsfri, kanske blir det så om något år också. :) I reglementet står iaf: "Ansvarig banbesiktningsman äger rätt att godkänna annat banmaterial än det som är nämnt ovan (t.ex. betong)." Så...
  5. marcus56

    Beggade motarder och delar?

    Vi tycker väl att det är så kul att vi gärna behåller dem. ;) Men om du letar just Kawasaki förstår jag att du inte sett nån, det har väl nästan bara funnits två och båda kör på dem än. Sista tävlingen för året är förmodligen i helgen, efter det borde hojar kunna börja dyka upp, annars är det...
  6. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Träna inför tävlingarna i Linköping nästa helg, kom till Örebro imorgon lördag, välkomna 10-14! :)
  7. marcus56

    Sala Racing Park

    Det blir säkert massa folk, helgen innan tävling. :) Jag, Ola och Kjell kommer iaf.
  8. marcus56

    Behöver hjälp! Hojen är konstig och skall köra 20mil imorgon!

    Jag har ingen aning men byt olja innan du åker vidare, ser den ut som skit kör inte hojen hem. En racehoj är väl kanske inte helt optimal på långresa, speciellt inte om du ligger och kör samma fart hela tiden, välj mindre vägar istället och låt hojen arbeta genom hela registret.
  9. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Träning lördag kl.9.30-14, välkomna! :tummenupp
  10. marcus56

    Lite drev fråga.

    Större framdrev då?
  11. marcus56

    Aprilia SXV

    Det var nog bara han som hade förutfattade meningar, nu kommer en motard, den låter mycket. Fast det brukar ju kunna skramla loss lite bitar inne i orginalburken, jag har skakat ur delar av en rörböj tex, kanske den börjar få lite friare flöde och låta mer?
  12. marcus56

    Ljuddämpare Biltema

    Jag har inte hört den själv men med tanke på hur liten den är hoppas jag att ingen som tänkt köra på våran bana köper den. :)
  13. marcus56

    För er i KALMAR!

    Lägg gärna till en länk, hittar inte.
  14. marcus56

    Kräftrejset 2011

    Fan vilken sjysst film! :)
  15. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Om det är någon som inte fick nog i helgen är det träning ikväll, 17-20. :)
  16. marcus56

    Aprilia SXV

    Jag beklagar sorgen. :(
  17. marcus56

    Hollänska serien

    Den gången kollade jag bara som tur var men det är nog en ännu bättre jämförelse. :) Eller Kalix nångång, men det kanske var mest blött då? Det var ju ändå en riktigt bana och inte bara jord. :)
  18. marcus56

    Aprilia SXV

    Det behövs inte för att starta den men min blir lite ryckig när man går på gas efter motorn varit ur och det försvinner när man gör om max/min.
  19. marcus56

    Hollänska serien

    Påminner om Östhammar för några år sen. :)
Back
Top