Search results

  1. marcus56

    Supersnygg film med supermotoinslag

    Coolt. :) Att du överlevde frontalkrocken.
  2. marcus56

    Aprilia SXV

    Står det Jaso MA på flaskan funkar det.
  3. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Supermototräning lördag kl.9-14.
  4. marcus56

    Aprilia Sxv 550. (Går som moped/illa) HJÄÄÄLP!!

    Lysande, kul att man kunde hjälpa till, du hade kunnat vända den främre kammen utan att ta ur motorn men det är säkert skitsamma nu när hojen går som en klocka igen. :) Som tack för hjälpen förväntar jag mig att du kommer och kör lite på Örebro Supermoto Racepark, nu i helgen är ett perfekt...
  5. marcus56

    Aprilia Sxv 550. (Går som moped/illa) HJÄÄÄLP!!

    Det är inte så att du vänt ena kammen ett halvt varv fel? Då går den på båda cylindrarna först, försöker man gasa dör den ena cylindern. Ta bort tändstiften och känn på kompen med fingrarna, de ska blåsa varannat varv, blåser de ungefär samtidigt är det fel.
  6. marcus56

    Aprilia SXV

    Du kan kolla alla ventiler, men inte justera 2 på bakre cylindern, utan att ta ner motorn, och det är rätt mycket skit på en Aprilia så om man kan slippa det är det skönt. :)
  7. marcus56

    Hur du börjar köra SUPERMOTO - GUIDE -

    Kanske krångligt att hitta, men det finns att hitta. :) Rostfri minst 0,7 mm.
  8. marcus56

    Sugen på Aprilia SXV

    Kan du inte berätta lite om allt ert strul med Suzuki-hojar också? ;) Gick väl åt massa hojar förra året, kanske beror det ibland lite mer på ägaren än hojen.. :D
  9. marcus56

    Sugen på Aprilia SXV

    Jag mår bara bra när jag tänker på SXV, har bara goda erfarenheter av den, 4 tävlingssäsonger med minimalt med mekande och när det krävdes berodde det i princip alltid på mekmissar av nåt slag. Blir allt mer sugen på att plocka ut den igen. Lyssna hellre på nån som faktiskt ägt en SXV än nån som...
  10. marcus56

    Aprilia SXV

    Min gissning är att det är samma, har dock inte undersökt det noggrannare, såg däremot att det finns betydligt billigare startmotorer nu än för några år sen, minns inte var tyvärr, men utomlands nånstans, ebay kanske. :)
  11. marcus56

    Stadsrace och publikrace 2013

    Malmby flygfält har vi kört på förut och det var riktigt bra, kanske finns gruspartiet kvar också, om än lite igenväxt. Och ang. Karlskoga så är vi ju några i Örebro som inte har långt dit, ska väl inte svara för de andra men jag tror väl att ett par av oss kan komma och hjälpa till.
  12. marcus56

    Stadsrace och publikrace 2013

    Grym idé, har inga förslag just nu, men grym idé, och kan jag hjälpa till med nåt så gör jag det. :)
  13. marcus56

    VM i Estland och regeländringar

    Det sägs att största hindret från att köra VM är de dyra enhetsdäcken men jag såg att det är fritt att köra på vilka däck man vill nästa år, varför inte ta färjan till Estland och köra där? Billigare och enklare VM-deltagande lär det väl inte bli? Och en bana ingen tjuvtränat på innan. Kan man...
  14. marcus56

    Aprilia SXV

    Bara dämparen eller komplett system? Har två dämpare men bara en uppsättning rör.
  15. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Tisdagar och lördagar, men kolla alltid först så det är träning, aktiviteten är låg nu på höstkanten.
  16. marcus56

    Aprilia SXV

    Jag skulle inte lämna till Starol iaf, kanske har de lärt sig av sina misstag men när de skulle byta kolvar åt mig satte de ihop det med ena kammen ett halvt varv fel och sen inte viljat stå för en spänn av alla extrakostnader de åsamkade mig.
  17. marcus56

    Gröndal 2012

    Jag hoppades inte på regn men snarare att ni ville spara gruset till nästa helg eller nåt som ni gjorde förra gången, när man kör så lite som jag gör visade det sig som bra träning med bara asfalt. :) Men jag vet att jag är rätt ensam om det.
  18. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Träning imorgon kl.10-14, välkomna!
  19. marcus56

    Gröndal 2012

    Det är väl blött så det bara blir asfalt hoppas jag..? :)
Back
Top