Search results

  1. marcus56

    Aprilia SXV

    Om vi byter oljebyte mot service då? :) Eftersom det är en hoj som inte intresserar mig det minsta så har jag aldrig varit inne i någon 690-tråd och spionerat. ;) Och om jag fortsätter att inte läsa vad som står på internet(planterade rykten av illasinnade husaägare och göteborgare) ;) och bara...
  2. marcus56

    Jämtkuppen 2012

    Fan vilken grymt bra idé!! :banana
  3. marcus56

    Vilka typ av drev är att föredra??

    Inte jag heller men är man inte i skiten finns det väl ingen anledning att köpa stål förutom att det är billigare, jag vet inte vad som är normalt men jag har hittills 120 h supermotobana med samma aluminiumbakdrev, jag tycker inte drevet behöver överleva hojen..? :)
  4. marcus56

    Aprilia SXV

    Enda anledningen till att välja 690 är att man inte vill göra oljebyte så ofta, annars är väl 550 överlägsen på alla sätt och vis? :)
  5. marcus56

    Vilka typ av drev är att föredra??

    Varvtiden på gatan med en förutbestämt fart av 100 km/h? Med de förutsättningarna kan du byta vadsomhelst utan att påverka varvtiden.
  6. marcus56

    Vilka typ av drev är att föredra??

    Om du håller dig på gatan där du slipper sand och grus är det väl inga problem med livslängd på aluminium, jag skulle köpt aluminium, det är rejsigt. :)
  7. marcus56

    Aprilia SXV

    Det går säkert med någon slags avdragare eller press men köp nytt istället, en vacker dag kanske gamla kronan ska på igen och då har du samma problem. :)
  8. marcus56

    Hårigaste motarden?

    En annan Honda 450 körde om samma Husa 650 på Linköpings rakor flera ggr förra året. :) Husa ettrig...? Möjligtvis råstark eller nåt sånt. Enstånkor är lite som en dieselbil, stark på låga varv men sen händer inte mycket mer hur man än varvar, bra om man ska dra släpkärra. Tvåcylindrigt är...
  9. marcus56

    Aprilia SXV

    Det är samma styrlager på Honda 450 så jag köpte ett sånt, fanns på hyllan och ser ut att kosta 4-500 kr vid en snabb sökning.
  10. marcus56

    Konvertering Honda CRF 450 R

    Eller kör på bana, roligare och du slipper besiktning och allt sånt. :)
  11. marcus56

    Konvertering Honda CRF 450 R

    Det är lätt, go for it! :) Det man måste ha är däck och fälgar, allt annat kan man byta allteftersom man känner behov av det.
  12. marcus56

    Enduro, vad behöver jag veta?

    Du kan börja med enduro, sen när du tröttnat på att tvätta köper du motardhjul till hojen. ;)
  13. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Det blir kanonväder i helgen, varmt och soligt, kom och kör imorrn kl.9-14! :)
  14. marcus56

    SM Linköping

    Var den spektakulär? :) Eller blev den det när Ola kom? Om nån har min från samma race på lördagen vore det intressant att se den också.
  15. marcus56

    Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

    Har inte hört att ni skulle komma hit med grävare men det låter skitbra!! :)
  16. marcus56

    Starthjälp länkar m,m!

    Alla tillverkare har en 450, ett fåtal har större, jag tror det är mycket därför.
  17. marcus56

    SM Linköping

    Är du säker? ;) Det kanske var en engångsgrej men du var en av få jag upplevde var i vägen på gruset, och då är jag jävligt långsam där. ;) Nej, inte mer grus och hopp, det finns så det räcker på andra banor, som det är nu är perfekt. :)
  18. marcus56

    Starthjälp länkar m,m!

    Övervägande 450, jag uppskattar att av helgens 24 openhojar så var det 1 st 250, 17 st 450 och 6 st 550-650, och det på den enda banan där man eventuellt kan ha någon fördel av en stor hoj, även om den enda 250:n slog de flesta. :)
  19. marcus56

    SM Linköping

    Jaaa!! :banana Ser gärna en comeback av Beviks/Highlandcupen dessutom! = 4 tävlingar om året! :tummenupp
  20. marcus56

    Slicks till motard!?

    Isf får du kanske bättre svar i racingforumet, det finns ju en KTM 690 cup, de har säkert koll på bästa däcken för det ändamålet.
Back
Top