Search results

  1. Ogmike

    Suzuki V-Strom 1000DL

    Kul att följa ditt V-Strom projekt, hoppas att du blir återställd efter skadan. Jag har själv haft en 2005 V-Strom, en av de bästa allroundhojarna jag kört, underbar motor. Jag stukade till min så att den blev mer anpassad för aktiv körning på asfaltvägar, alltså inget offroad och inga stora...
  2. Ogmike

    Dagens bild

  3. Ogmike

    Broms!

    Motstyr det gör vi allihopa allihopa allihopa Motstyr det gör vi allihopa allihopa Jag med o du med Jag med o du med
  4. Ogmike

    Broms!

    Du har väl servobroms på GS:en?
  5. Ogmike

    Broms!

    Jag använder oftast två fingrar, justerar greppet så att man inte riskerar att klämma de andra fingrarna om man måste bromsa hårt, och det måste man göra ibland med Yamahan som inte har det där initiala bettet som man kunde önska. Det är ju lättare att mellangasa manuellt också med två fingrar...
  6. Ogmike

    Broms!

    En annan fråga som hänger ihop med trailbraking, ska man ha två eller fyra fingrar på bromsgreppet (eller ett eller tre)? Nuförtiden är ju många bortskämda med quickshifters och autoblippers, men anta också att man använder kopplingen och mellangasar manuellt.
  7. Ogmike

    Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

    Stämmer bra, justerar bara lite till 1981 :hihi Inga trådlösa telefoner här inte.
  8. Ogmike

    Vad fick dig att le idag?

    Mitt lik är inte likt ditt lik, det är ett änglalik.
  9. Ogmike

    Hur många mil körde du i dag?

    Kort tur idag drygt 8 mil, tänkte undvika regnet som kom efter lunch, start Huskvarna, gamla riksettan norrut, svängde av vid Ölmstad, runt sjöarna Bunn och Ören och sen tillbaks. Hojen har gått snart 800 mil och det är snart dags att byta däck, gissar att jag är nere på slitagemarkeringarna vid...
  10. Ogmike

    Vad fick dig att le idag?

    Trumps namn plockas ner från Kennedy Center.
  11. Ogmike

    Dagens bild

    Nej, du behöver anlita en certifierad shims-stackare :hihi
  12. Ogmike

    Dagens bild

    OK jag förstår, funderar på att skaffa ett kit så jag kan optimera min Tracer, den går lite ryckigt vid gaspåslag så jag vill ha en jämnare gång. Jag hade tänkt köra med original avgassystem och insug till att börja med men då antar jag att de kan fixa en map till det också.
  13. Ogmike

    Dagens bild

    Vilka map'ar har du tillgång till med XECU'n? Har du en map även för original avgas/insug?
  14. Ogmike

    Dagens bild

    Det var ett tag sen jag var i Norrtälje men de där husen måste ha byggts nyligen?
  15. Ogmike

    Vad fick dig att le idag?

    Reinhold Messner, legendarisk bergsklättrare och stamkund hos Ricky Pule's Salon.
  16. Ogmike

    Detta byggde jag idag-tråden

    Håller med
  17. Ogmike

    Dagens bild

    Vasa-Gurra blir Kung 🫅
  18. Ogmike

    Dagens Blocket! (mc-relaterat)

    Jag tycker det är ett riktigt snyggt bygge, bakkutsen slutar i höjd med bakaxeln liksom frontkåpan slutar vid framaxeln, mycket snyggt. Jag hade nog satt skylthållaren på kutsen, har aldrig gillat skyltar monterade på svingen.
  19. Ogmike

    Vad fick dig att le idag?

    Vi kan väl samla ett gäng på SH och beställa en storseans :hihi
Back
Top