Search results

  1. MartinB

    Skryt-tråden för topp tre i MotoGP 2024!!!

    Bagnaia JMartin Binder Quartararo
  2. MartinB

    OK att äga likadan hoj två gånger?

    XR650R står på min lista, känns som att den skulle funka som gatmotard. Annars så saknar jag min R1 2009 ibland. Den hade något magiskt.
  3. MartinB

    OK att äga likadan hoj två gånger?

    Det är inte kriminellt att svara i en gammal tråd. T.om att föredra jämfört med att skapa en dublett. Det finns ju folk som läser utan att göra något väsen av sig som får svar.
  4. MartinB

    Yamaha lägger ned tillverkningen av R1 och R1M

    Sjukt ledsamt att läsa (rubriken på). I ljuset av detta förstår jag inte affärscaset i MotoGP måste jag ändå säga. Hysterisk förfining av ett maskineri de uppenbarligen inte ser någon framtid i.
  5. MartinB

    Bult på bromsok lös

    ...eller att du krökt den nya genom oförsiktighet i hanteringen. De är mjuka som bly IMHO
  6. MartinB

    Bult på bromsok lös

    När det hände mig berodde det på att bromsskivan var lite skev och masserade ut kolven. Jag såg det inte med ögat men klämde en blyertspenna med handen och höll spetsen mot skivan, då syntes det ganska tydligt.
  7. MartinB

    Serverbyte

    Bra snärt i grejorna <3
  8. MartinB

    Jaha då gick bakverket i stöpet..

    Jag tycker Cervenkas grubblande runt detta är den intressantaste på länge: ”Men krisen är redan över oss. Åtminstone om man ska tro de som ägnar sina dagar åt att räkna på saken, världens försäkringsbolag. Det är en bransch vars uppgift är att se in i framtiden, bedöma olika risker och försöka...
  9. MartinB

    ? Bästa katalogen någonsin? ?

    En kille i min klass köpte och byggde en båt men jag har för mig den hette Spite-X. Jag åkte med, jag tyckte den var fin och den gick rätt ok med typ en 30hk i röva.
  10. MartinB

    ? Bästa katalogen någonsin? ?

    Glödstiftsmotorerna och allt under RC-kapitlet.
  11. MartinB

    Mc Mässan 2024

    Jag tycker den ser lite frän ut. Men också väldigt liten, stod du på en pall och tog fotot eller?
  12. MartinB

    Rulla till Tjeckien

    Jag har bara kört räserbuss till Tjeckien men färjan Trelleborg Rostock eller motsvarande som mr NRR sa ovanför är mitt tips. Jag tog HH ferries i mars och där kunde jag hyra en liten "grotta", såg ut som en liten garageport och innanför var bara en madrass med sitthöjd. Spartanskt men...
  13. MartinB

    Trafikverket: Omkomna i trafiken 2023

    Inlines, skateboard. Det finns nog många som kan falla utanför de fördefinierade.
  14. MartinB

    ?Morsan?

    Jag saknar morsan <3
  15. MartinB

    Noll vision - i praktiken

    Oavsett bransch verkar floskler vara den nya oljan, kan du bara hålla en monolog oavbrutet i 20 minuter så har du en gyllene karriär framför dig. Vet du inte vad du ska säga så finns det två vanliga metoder: 1: säg "eeeeeeeeeh" tills hjärnan hinner fylla på munnen igen. 2: Stamma på den senaste...
  16. MartinB

    Enduro/Mx komma igång/nybörjarfrågor

    Yes diskmedel kör jag med. Säkert fel enligt någon.
  17. MartinB

    MC i soprum

    I 300 kommer du inte känna något ifall den nu börjar lukta skit.
  18. MartinB

    MotoGP 2024: Silly Season

    Jag vet att testerna inte ska ses som kval men det var väldigt mysigt att slökolla på hur de olika fabrikaten rullade runt. Yamaha verkar fortfarande ha det lite motigt. Däremot kanske man kan ana att Honda hittat något även ifall Zarco kastade maskinen i gruset.
Back
Top