Search results

  1. MartinB

    MotoGP Shakedown Test 31:a Jan -2:a Feb 2025

    Sänds skiten tro? I så fall kanske jag förnyar. Edit. Tydligen inte. Jag avvaktar.
  2. MartinB

    Kommer KTM överleva?

    Fick läsa med ögat via min gamla skoltyska men håller med. "Eine astrale Überproduktion" känns som en skön formulering man kanske kan sno över till svenskan innan alla andra gör en floskel av den.
  3. MartinB

    Noll vision - i praktiken

    Då försvinner väl konkurrensmöjligheterna mellan olika budfirmor?
  4. MartinB

    Kommer KTM överleva?

    Det vore minst sagt trevligt med någon regel som sa att företag som går under och försvinner måste publicera specar och källkod.
  5. MartinB

    Stark Varg

    Ingen vetenskap men jag växlade en 1:8 rc-bil för högt (av misstag) och det fartreglaget blev i princip till aska. Så att dreva ner en elhoj borde rimligen skona både ESC och motor kan jag tycka. Möjligen kan det vara för att få ett varvtalsstopp men just det borde vara svinlätt att lösa med...
  6. MartinB

    Stark Varg

    Växlas inte varvtalet ner mellan utgående och bakhjul? I så fall borde väl vridmomentet vara högre vid bakhjulet än vid axeln?
  7. MartinB

    Stark Varg

    Det såg smooth ut förutom det där, det måste varit mer bakom ett så bryskt uttalande antar jag?
  8. MartinB

    Stark Varg

    Vad var det för "unpredictable reaction"?
  9. MartinB

    Kommer KTM överleva?

    Spontant kanske en annan handlare hade varit vägen att gå?
  10. MartinB

    Stark Varg

    Det har jag. Men gatmotard. Och nyare utgåva.
  11. MartinB

    Stark Varg

    Jag är kanske målgruppen för denna för jag ser bara möjligheter. Fast helst med motardhjul. Min 450-motard är helt underbar på gata och fantastisk att bara småputtra med och lägga en liten sladd ovanpå snabellagningar men jag litar inte på den rent driftmässigt. Och vad sa han om blinkersen, är...
  12. MartinB

    Är jag den enda här på Sporthoj som växt ifrån sporthojar, hästkrafter och toppfart?

    På gata: lätt, lätt, lätt. Kör knappt längre men älskar ktm 450 med motardhjul. Snabellagningar blir ett tillfälle att sladda och inte en skräckupplevelse där man fixerar blicken i tangentens riktning. Drömmer om en xr650 eller liknande tillförlitligare variant med släta hjul. bana: riktig...
  13. MartinB

    Honda V3 (med elektrisk kompressor?)

    Det låter kul ändå, pulver-on-demand kan nog vara användbart
  14. MartinB

    Viktigt? om Euro 5 till 5+ (5b)

    Senast godkända besiktning 2013-08-21, påställd 2010 och avställd 2016. Bör vara safe. Har inget minne av någon registerhållningsavgift men det swishar förbi räkningar från transportförbundet hela tiden, kan inte hålla reda på allt de håller med.
  15. MartinB

    Viktigt? om Euro 5 till 5+ (5b)

    Jag antar att min racehoj med regbevis och en nummerplåt någonstans bland lådorna med gatdelar är registrerad då? Eller finns det något slamkrypartillstånd där man kan ha både skylt och papper utan att vara safe?
  16. MartinB

    Kommer KTM överleva?

    Jag kan inget om företagsekonomi men jag antar att de MC-intresserade gamarna cirklar runt KTM nu och att de kommer få en deal där deras arslen tänjs maximalt men troligen finnas kvar. Å andra sidan skulle jag kunna hålla kurser i hur man blir rik på börsen, det är bara kolla hur jag gör och...
  17. MartinB

    Ny motor Ducati V2

    För första gången fick jag en tillstymmelse till habegär på en ducce.
  18. MartinB

    PETRONAS Grand Prix of Malaysia 2024

    Men han är alltså uppe och går redan? Skönt i så fall
  19. MartinB

    PETRONAS Grand Prix of Malaysia 2024

    Vilken JM knallade tillbaka?
  20. MartinB

    Noll vision - i praktiken

    Bedrövligt. Att panga in i en TMA borde sannerligen vara en fet minuspost. ”Polisen misstänker i nuläget inget brott” hörde jag på radion. Nähä? Dök den upp plötsligt tro? Bilen i diket var för övrigt på en raksträcka. Hela spindelkänslan skriker ”byta låt på spotify” eller motsvarande.
Back
Top