Search results

  1. Axel12k

    Färsking från gbg!

    Välkommen!
  2. Axel12k

    NY här :)

    Välkommen.
  3. Axel12k

    Crf 450 cross till motard

    Jag hade en CRF 450 -04 HM och den va jävligt trevlig vart man än körde den. Dock så märks det att det inte är en enduro då den är lite aggresiv. Jag märkte inte av att den va stel eller något annat sådant. Så en hm är jävligt bra om du vill kunna köra på vägen lagligt men även köra offroad.
  4. Axel12k

    Crf 450 cross till motard

    Som jag förstår det så ändrar Hm inget maskinellt. De slänger på lite elsystem, lampor och skit men motorn skall vara orörd. Men jag kan ha fel.
  5. Axel12k

    Hälsar du?

    Du får tänka på att Goldwing inte är en mc utan en lastbil... Jag hälsar på alla. Jag kör ju enduro/motard och de som hälsar minst tillbaka är kromtruckarna. Tycker det är jävligt tråkigt men oftast är det gamla gubbar som förmodligen tycker alla som kör motard är bara idioter.
  6. Axel12k

    Varför sabotera vägbanan?

    Allt som är roligt måste förbjudas. Folk kan ju inte gå runt och ha kul och må bra...
  7. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Vad kostar den nu då? Är kanske intresserad. Skall först se hur det blir när man borrar upp munstycket.
  8. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Grejen är att jag mitt huvudmunstycke är 160 nu. Det va största som jag fick med. Men det känns som att det är för litet. Ligger jag på lite högre varv så "hackar" den till som att den inte får soppa. Skall testa att borra upp originalmunstycket som är 140 för det kommer jag aldrig använda igen.
  9. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Jo, fast det är ganska dyrt. Tänkte testa med munstycke först. Då får vi även mer info om hur de skall bestyckas. Bra för andra som undrar.
  10. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Är det någon som vet vilken förgasare de har kopierat? Var inne på C&E companiet och han hade aldrig sett den typen av munstycken innan. Jag har 160 nu men behöver förmodligen större.
  11. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Jag kör med denna i motorn. http://www.maximausa.com/shopping/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=4 Och tror det va denna i växellådan. http://www.maximausa.com/shopping/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=46
  12. Axel12k

    Xr500 1984 Retromotard bygge.

    Ja, hur går det egentligen? Är sjukt sugen på att se slutresultatet.
  13. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Bytta idag olja och filter. Köpte ett Honda originalfilter från Cross & Enduro Companiet och det passade rakt i. Så nu vet ni det :)
  14. Axel12k

    Enduroklubbar

    Är det någon som har tips på en bra enduroklubb i gbg-området? Är intresserad av att börja köra på bana då jag nu bara hobbykör i skog och mark.
  15. Axel12k

    Övningsköra

    Det är så att jag letar någon i Gbg att övningsköra med. Kör motard/enduro. Kör lite utanför stan nu men skulle vilja kunna hänga med när ni kör från GP osv. Så om någon är sugen så hade det varit väldigt uppskattat :) //Axel
  16. Axel12k

    Ännu ett nytt fejs.

    Willkommen zu hause.
  17. Axel12k

    Monstra 450??

    Till 450SM. Kolla in denna tråden som vi har startat. Det är bättre att du postar i den. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?263433-Monstra-LX450E-LX450S(M)-LX450C
  18. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Jag va ute och körde enduro några timmar och jag måste säga att hojen är riktigt trevlig där! Låg på 1-3:an och bara körde. Flöt hur bra somhelst. Dock så när det blev tung enduro så dog den flera gånger men det kan vara fel på bestyckningen så jag skall kolla över det. Jag filmade med min gopro...
  19. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Jag köpte det på dirtbikebitz.com och betalade Total: £274.99. Jag satte på de största munstyckena man fick med. 160/52 eller vad det är.
  20. Axel12k

    Monstra LX450E / LX450S(M) / LX450C

    Här kommer lite mer bilder på fmf:et :)
Back
Top