Sporthoj.com

Magnus73
Magnus73
Hejsan! Just nu sådär. Funderade först på att lämna den till Mickes motor för service och då skulle de felsöka och han jag pratade med var inte sugen på att berätta vad det skulle landa på. Förstår iofs när det är felsök. Men tänker att jag ska beställa en likriktare
Skynet
Skynet
Kolla som sagt hur det ser ut i kontaktstycket, det är vanligt att det kan gå varmt där om det inte är riktigt kontakt. Det kan döda både stator och regulator. Om jag kommer ihåg rätt så hade du mätt upp statorn och fått rätt värden? I så fall är det regulatorn. Så var det för mig, nu har min FH020AA suttit monterad i 5år (1700mil) utan ett krångel.
Skynet
Skynet
Jag tror det är viktigt med kylning, tycker inte att placeringen under sadeln är särskilt bra. Därför monterade jag min regulator på en aluminiumplåt med kylpasta bakom.

Gör du inte servicen själv? Jag gör allt själv och kör även lite verkstad hemma, har faktiskt t.om. köpt en mc-lyft för att underlätta.
Magnus73
Magnus73
Tanken är att jag ska serva själv men vet inte om jag ska pilla med ventiljustering!? Batteriet håller strömmen och jag tycker att värdena på statorn är jämna och ok. Jo du fick mig att bygga om och flytta likriktaren till under toppkåpan på min Triumph😄
  • Haha
Reaktioner: Skynet
Magnus73
Magnus73
Kopplingen med de tre kablarna från stator strax innan spänningsomvandlaren blir varma som tusan.
Skynet
Skynet
Är det med ny eller gammal regulator?
Back