Nu avslutar dom kontraktet med Videll också, för omväxlings skull så kom det ut på hemsidan innan det kom ut på aftonbladet, hoppas bara att det kommer något nytt också!
Apropås att vara positiv, såg du att Dick Axelsson är tillbaka? Om vi bara kunde få en ny huvudtränare så skulle jag bli avsevärt lugnare... Hur var matchen?
Helt ok, spelarna kämpade även om Lill-gnaget var bättre totalt sett. 38-17 i skott snackar man inte bort.
Känns oviktigt idag med en ny torsk igår, samtidigt som Timrå vände mot Malmö och pontus Åberg gjorde två av målen… Bittert. Hur kunde vi inte plocka honom och hur faan kunde han, fostrad i DIF, välja fucking Timrå???
Idag är jag INTE positiv. Men gott nytt iaf!
Kan tänka mig att Åberg ser att Timrå ändå försöker lösa problemen som dyker upp, om man tittar på DIF så händer det ju nästan ingenting, visst, man har tagit in Dick Axelsson på ett korttidskontrakt, men sen då? Barry Smith fick sparken för två månader sen, vad har hänt sen dess? Listan på folk som vill coacha DIF kan inte vara lång, men vi MÅSTE få in någon bättre än Nichlas Falk!
Så jag kan tänka mig att Åberg tycker att Timrå var ett bättre alternativ, sen kanske lönen var bättre också, det vet inte jag.. Sen såg jag att sillstryparna snor Pontus Johansson också, och även om den klubben kommer på delad förstaplats med luläh över vidriga klubbar i Sverige kan jag inte riktigt klandra honom för det heller eftersom jag tror att hans utvecklingsmöjligheter lär förbättras kraftigt...
Det är ju tråkigt, jag vet inte om eller hur mycket Jocke Eriksson uppvaktade honom, men det verkar ju som att många spelare tittar på DIF och tänker här vill jag inte spela, ungefär som folk gör med vilken arbetsplats som helst, men surt är det lika förbannat!
Med lite tur så... I.o.m. att det är både VM och OS i år. och dessutom inga NHL-spelare i OS (och knappast i VM heller) så borde det inte vara helt omöjligt! Oavsett hur det blir så måste det bli rent hus till nästa säsong!