Sporthoj.com

Pluggen
Pluggen
Det här läste jag på DIF-hockeys forum:

1) Värvningarna - difhockey valde en defensivare strategi initial kring värvningar(tillskillnad från alla övriga lag) pga osäkert coronaläge och kunde därför bara hitta nordamerikanska knektar när väl sanktionerna släpptes - enligt mig en en tveksam strategi
2) Vinner vi inte 4 av dom 7 nästa matcherna kommer laget förbereda sig för play-out
Pluggen
Pluggen
3) En back söks med ljus och lykta
4) Videllgate - enligt VD så ska Videll vara sugen att spela i DIF - tro att det är kvalificerat säljsnack och att en skilsmässa snart kommer att publiceras
5) Jocke tror på det här laget - har för mig att en annan sportchef sade samma sak för typ 10 år sen
Pluggen
Pluggen
6) Man letar inte ny tränare just nu då man tycker att Falk och Aaro "har något på gång"
7) Kaarel har fullt förtroende för Jocke - ingen högoddsare direkt
Pluggen
Pluggen
8 Åberg på väg hem från nordamerika men på frågan om vi försöker kontraktera honom så svamlade Jocke något om ja det gör vi men att det finns andra SHL konkurrenter som rycker i honom - jag tippar främst på att vidrigheternas vidrighetsförening från Karlstad är där och hugger alternativt Örebro..."
Thomas Lofterud
Pluggen
Pluggen
Bitte! Jag tänkte att vi kan väll försöka hålla varandra informerade! :) Jag hoppas att dom verkligen förbereder sig för play out, jag vill absolut inte se derby mot gnhet, det vore bara för jeffla tragiskt!!
Thomas Lofterud
Thomas Lofterud
Jo, det pallar jag inte… Torsk igen ikväll…
Pluggen
Pluggen
Inte ens det året som DIF åkte ut så var det såhär bedrövligt, jag hoppas att dom får ordning på skiten när kvalserien börjar!
Pluggen
Pluggen
Tänkte på det förresten, det kanske är bättre (om än inte roligt) om DIF förlorar mer är 3 av de kommande 7 matcherna så kanske laget är ordentligt förberett för kvalspel...
Thomas Lofterud
Thomas Lofterud
Njaaee, lite neggigt tänk tycker jag.
Pluggen
Pluggen
Jag ser ju helst att det inte går så illa som kvalserien, men hellre att vara ordentligt förberedd och klara sig kvar, än som det var förra vändan i AS...
Pluggen
Pluggen
Torsk igen...:(
Thomas Lofterud
Thomas Lofterud
Var där…
Pluggen
Pluggen
Det kan inte ha varit en höjdare... Undrar när harmonin i klubben försvann...
Thomas Lofterud
Thomas Lofterud
…och var på fotbollen idag… pisshelg för DIF…
Pluggen
Pluggen
men vafaaaan...:gnissla:huvet Men fotbollen känns ju iaf. stabil, till skillnad från hockeyn...:( Var det inte säsongen 11-12 som DIF ramlade ur?
Thomas Lofterud
Thomas Lofterud
Kan vara 11-12. Vet att vi var ett gäng som hade säsongskort och gick på i princip alla hemma matcher de två år vi var nere i HA.
Thomas Lofterud
Thomas Lofterud
Men jag är oerhört bitter idag efter torsken i fotboll… Hade fixat med resa till götet och sista borta mot häcken, men skiter nog i det…
Pluggen
Pluggen
Förstår det, det går inget bra nu, i synnerhet inte i hockeyn, jag hoppas att DIF tar in en psykolog eller en mental coach för att väcka laget så att vi kanske slipper derby mot gnhet nästa år...
Pluggen
Pluggen
Vinst... Hur gick det till? Var du där?
Back