Hur många mil körde du i dag?

Här blev det 15 mil blandad körning, en del asfalt, en del grus, och en del hemliga småstigar. Förbrukningen var i snitt 0,4 liter / mil idag.

IMG_9612.JPG

Jag kom hem aningens stelfrusen, vit om fingrarna och styv i hela kroppen. Och då hade jag ätit bra och druckit mycket innan. 15-17 grader är inget badväder direkt. Dock blir man lite uppvärmd på steninga långsamma stigar. Mest 70 & 110 vägarna som blåser upp kalluft under jackan och ärmarna.

IMG_9609.JPG

Just 450in är väldigt praktisk när det gäller att snabbt ta sig till platser, min är ganska nerdrevad (14/44) för att hålla bra fart på motorvägarna, samtidigt är ettans växel helt OK att långsamt tuffa fram på småstigarna.

Det känns i alla fall tryggt att jag hann bli frusen innan bensinen tog slut. Varningslampan tändes sista kvarten på motorvägen hem. Jag tror jag hade kunna köra 4-5 mil till, typ 200 km totalt på en tank (8,5 liter).

20 mil med ny elev (det blir min sista). Upphämtning o lämning vid Kviberg - runda till Västerlanda - Ucklum. Många hojar var ute, ett stort gäng hade samlats vid Vikingagrillen (SMC?). Mötte en vit Busa med en efterhängsen röd Ducati?? på släp - någon här? Comeback kanske?

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!