Dagens bild

Känner inte igen någon av personerna men mcn längst t.v. verkar vara en Suzuki GSX1100S Katana som kom 1981. Mcn längst t.h. är nog en Suzuki gsx 750 es, den kom 1983 så bilden är nog från 1983, kan förstås hända att killen plockade ut den 1982. I så fall stämmer datumet.

Känner inte igen någon av personerna men mcn längst t.v. verkar vara en Suzuki GSX1100S Katana som kom 1981. Mcn längst t.h. är nog en Suzuki gsx 750 es, den kom 1983 så bilden är nog från 1983, kan förstås hända att killen plockade ut den 1982. I så fall stämmer datumet.
Okej , ja jag är osäker på året , såg på ett annat foto bredvid stod det -82 så jag antog bara att detta var från samma tid

Är det där en Honda XR 400? Jag är väldigt nyfiken på en sådan, men vilken årgång vill man ha? Jag är aningens trött på KTMs frekventa oljebyten, aningens alltså, inte direkt beslutsamt. Jag älskar fortfarande mina nyare endurohojar.
Japp, det är en XR400.
Du kan köpa vilken årsmodell du vill då det enda som skiljer dem emellan är färgsättningen på plasten. Vill minnas att den såldes mellan 1996 till 2004.
Min är en -98.
Det viktiga i sammanhanget är att du hittar en lv-reggad då de allra flesta som såldes är e-reggade och det är nästintill omöjligt att lv-reggade dem numera!

Ädit: Enligt AI så är det tydligen smärre förändringar mellan årsmodellerna om den infon nu är tillförlitlig... :unsure:

Japp, det är en XR400.
Du kan köpa vilken årsmodell du vill då det enda som skiljer dem emellan är färgsättningen på plasten. Vill minnas att den såldes mellan 1996 till 2004.
Min är en -98.
Det viktiga i sammanhanget är att du hittar en lv-reggad då de allra flesta som såldes är e-reggade och det är nästintill omöjligt att lv-reggade dem numera!

Ädit: Enligt AI så är det tydligen smärre förändringar mellan årsmodellerna om den infon nu är tillförlitlig... :unsure:
Hur långt är det generellt mellan oljebytena på XR400R? Och oljefilter är lätt att hitta?

Emellertid drar jag runt sörmland på mina racinghojar, idag blev det en tur på 155 km. Järna, Almnäs, Nykvarn, Taxinge, Sötälje och hem. Passerade flera regnväder, dock lyckades jag undvika dropparna ;) Det hade alltid
'precis regnat' och vägen var blöt. Men ingen nederbörd. Halleluja gasen i botten.

IMG_9607.JPG

IMG_9602.JPG

IMG_9610.JPG

Man tänker inte på det när man är inne i Stockholm, men den staden ligger ju omringad av fin landsbygd.

Man tänker inte på det när man är inne i Stockholm, men den staden ligger ju omringad av fin landsbygd.
Södermanland, med flen och slottsbältet, hela vägen till Örebro och säkert längre. Och då har jag ännu inte utforskat norr om Mälaren. Idag utforskade jag en hel del av jaktmarkerna i Taxinge, vädret gjorde saken ännu mer spännande med mörk himmel med små solgluggar. Typiskt höst.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!