MiniGP

Från vilken ålder börjar man köra?
Prioriterat bort min egen mc-körning för barnens intresse, men har nu märkt att 3-åringen tycker det är skithäftigt med motorcyklar. Börjar se en ljusning för en comeback genom henne om några år. :hojsmilie
Från 5 typ. Det beror ju helt på barnet. Många av ungarna i min klubb har börjat på nån el-hoj, sen minimoto och sen minirr.

Vad är en fullstor motorcykel för något? För mig är det också en leksak.

Skillnaden är att detta är leksaker de som inte vill eller kan lägga de pengarna som de stora kostar, men ändå ha nästan precis lika kul.
Och tillgängligheten. Jag har 4 banor inom 1 timmes resande. Jag kan köra 7 dagar i veckan om jag vill.

Vad är en fullstor motorcykel för något? För mig är det också en leksak.

Skillnaden är att detta är leksaker de som inte vill eller kan lägga de pengarna som de stora kostar, men ändå ha nästan precis lika kul.
Det är en ren leksak, du kan inte pendla med den till jobbet.

Jag har varit med och tävlat en säsong nu, verkligen skitkul. Kör på en Fiddy 160cc. Absolut inget fartmonster. Men på Gokartbana räcker det bra.
Visst kostar det lite pengar, men jag tror jag la lika mycket pengar på MTB när jag höll på med det. Klart det är en leksak, men det är väl Ishockey och fotboll också.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!