Efter en intensiv helg med många mil på Österrikiska och Italienska motorvägar är jag åter hemma.
Glad att jag lyckades få till besöket på Red bull ring nu när jag ändå var i (nåja) närheten.
Under lördagen satt jag vid kurva 3. Bra utsikt över delar av banan men såg de flesta hojarna bakifrån. Jösses vad de låter...
I dag satte jag upp min campingstol vid kurva 2. Var först vid bankande strax efter kurva 2 men där såg man mest högljudda streck. Flyttade upp lite uppåt och fick god översikt av första rakan från kurva 1 och förbi chikanen, rakan efter kurva 2 samt ner mot kurva 4. Dessutom fick man en fantastisk vy över stora delar av banan.
Som lök på laxen gjorde den lilla vind där var att väldigt få åskådare blev nedräknare av mina fina cigarrer. Tydligen gillar inte alla cigarrer lika bra som vad jag gör.
Innan race idag var Red Bulls flygakrobater och visade upp sig. Riktigt imponerande att se.
Racet var trevligt det man såg. I vanlig ordning går det inte att jämföra på plats och via TV. Man får så mycket bättre överblick via TV men jäklar vad mycket bättre närvaro live ger.
Kul att få se Acosta ta sin premiärvinst på KTM:s hemmabana.
Som apriliaförare gladde det mig att se platserna 2, 3 och 4 ockuperade av Noales stolthet.
Baggerracet? Kluven. När jag racet kunde jag inte låta bli att faktiskt bli fascinerad av dem. Det har inte med MotoGP att göra men det är lite coolt faktiskt. Sen är det väl så att pengarna talar i just den klassen.
Nåväl, lite bilder från helgen kan ju bjuda på;