Thomas Lofterud
Avdankad murvel
- Gick med
- 23 Jun 2005
- Hoj
- Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
4 mil fram och tillbaks till Kranglan och fika med Sigge och Kjelle. XT660R.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Presentera den då?Fram och tillbaka till Nifsta och tittade på några mc och bilar. Knappt några insekter och definitivt ingen geting ute ikväll. Ca 6-8 mil blev det nog.
En bekanting beundrade min hoj och tyckte att jag skulle presentera den lite på forumet, men vem fn bryr sig om ett sprayburksmålat gammalt gsxR-härke på 750cc![]()
Orenoverat originalskick...Fram och tillbaka till Nifsta och tittade på några mc och bilar. Knappt några insekter och definitivt ingen geting ute ikväll. Ca 6-8 mil blev det nog.
En bekanting beundrade min hoj och tyckte att jag skulle presentera den lite på forumet, men vem fn bryr sig om ett sprayburksmålat gammalt gsxR-härke på 750cc![]()
Måste juh tvätta, fotografera, komma ihåg en massa saker, men jag kommer nog att göra det innan nästa säsong.Presentera den då?

En startbooster har jag alltid med mig numera sedan jag råkade vrida tändningsnyckeln ett snäpp för långt en morgon när jag kom till jobbet så att parkeringsljuset tändes. Det är inte LED så det drog ur batteriet ganka fort. Även om jag förmodligen inte gör om det misstaget själv på ett tag så kan den kanske vara till hjälp för någon annan.Det har tyvärr inte blivit så många mil sen semestern, men idag hade jag äntligen tid och planerade en liten tur efter jobbet. En sväng på Ekerö - där finns säkert något kul att se, och sen färjan till Slagsta. Kanske stanna och käka en burgare någonstans.
Tänkte att jag tar hojen till jobbet så kan jag åka direkt för att spara lite tid. Jag har dock inte så långt till jobbet så när jag glad i hågen kommer ut och ska åka så klickar det bara när jag ska starta...
Buss till Kjell & Company för att inhandla en Noco Boost Plus, buss tillbaka. Skruva av sidokåpan för att komma åt insexnyckeln, skruva av kåpan på sadeln, skruva av sadeln, starta, skruva ihop alltihop igen.
Det blev inte en så lång tur, 6-7 mil ungefär, men jag kom iallafall iväg till slut. Och jag har en startbooster nu.
View attachment 533009
Stenhamra stenbrott
View attachment 533010
På färjan mot Slagsta
Det är nog bra, men trist att behöva släpa omkring på. Jag har ju ingen förvaring på min hoj alls så då blir det ryggsäck. Tycker det sabbar det rena utseendet lite med sidoväskor men det är rätt många gånger det hade varit praktiskt så jag kanske får tänka om.En startbooster har jag alltid med mig numera sedan jag råkade vrida tändningsnyckeln ett snäpp för långt en morgon när jag kom till jobbet så att parkeringsljuset tändes. Det är inte LED så det drog ur batteriet ganka fort. Även om jag förmodligen inte gör om det misstaget själv på ett tag så kan den kanske vara till hjälp för någon annan.
Jag har en topbox, skitful men praktisk, jag får ned datorväskan i den så att jag slipper ha den på ryggen när jag kör till jobbet. Topboxen brukar dock åka av vid inspirerade helgutflykter.Det är nog bra, men trist att behöva släpa omkring på. Jag har ju ingen förvaring på min hoj alls så då blir det ryggsäck. Tycker det sabbar det rena utseendet lite med sidoväskor men det är rätt många gånger det hade varit praktiskt så jag kanske får tänka om.
Sålänge det inte står GIVI på den med falska bakljus så är det acceptabelt.Jag har en topbox, skitful men praktisk, jag får ned datorväskan i den så att jag slipper ha den på ryggen när jag kör till jobbet. Topboxen brukar dock åka av vid inspirerade helgutflykter.
Det är en SHAD SH39Sålänge det inte står GIVI på den med falska bakljus så är det acceptabelt.
Den är godkänd.Det är en SHAD SH39
Schnobb!Sålänge det inte står GIVI på den med falska bakljus så är det acceptabelt.
Är det så? Dom är ju snordyra!Schnobb!
Ja om jag lägger mer mer än 45 grader.Det är ju massor kvar på sidorna av däcket!

|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |