Skandinavien -26

Trollstigen avklarad (både norrifrån och söderifrån. Eller nerifrån och upp och uppifrån och ner. Därefter färjan till Molde, ett varv runt Bud och över atlanthavsvägen. Dagen består av ett par färjor och vidare norrut. Planering? Inte direkt. Väderleksrapporten och var det finns ledigt via campio.no, booking, Airbnb för dagen har funkat utmärkt sen början.

Last edited:
RV17, 110% väta, färjor som inte går sådär ofta. Visst det finns vyer men inte värt mödan såhär års.
Började dagen starkt med punktering bak, en plåtskruv 3x35mm mitt i däcket. ”Skit-på-snöre”-lagade på 5min, lilla Inferno-kompressorn orkade galant att fylla däcket därefter (finns hos Thansen för den intresserade). Aprilian är inte stormförtjust av den kalla väderleken (8gr, regn) men när väl tempen kommit upp funkar allt som det ska, även AliExpress - CarPlay-skärmen har än så länge varit utan anmärkning. Föraren är torr, finns nog inget som är vattensäkrare än en rejäl, ful och fladdrig överdragsoverall, parat med ett par stövelöverdrag och bra värmehandtag.

Hoppas det klarnar upp längre norrut.

Lofoten, betydligt bättre väder och valde kustvägen (815) vidare nordost för mindre trafik och mer vyer. Värt 4timmar resa (färjan från Bodø) för att inte köra fram och tillbaka. Imorgon hägrar resort vid nån fjord med bastu och bad. Kan vara nyttigt efter 7 dagar i sadeln, vilket också bör markera ”halvtid” på resan.

View attachment 531355Lagom grisig efter att norbaggen grävt av vägen och ersatt med (opackad) makadam. Jaja, höll mig på hjulen. Bastu, jacuzzi och dopp i 7 gradigt ishav, Snoken på topp. Kedjan smord, redo för nästa etapp!
Undrar hur många Caponord 1200 som varit vid just, Nordkapp

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form