Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Däremot har jag kontinuitet mellan inkommande jord till icu och jord i ramen OCH plus från batteriet till startmotorn när tändningen är på. Ska det vara så?
Nja, så är det inte. Det finns ingen solenoid på startmotorn. I stället har man en startkoppling på vevaxeln.Ja. Det brukar lika konstant spänning till startmotorn. Den bryts av solenoiden tills dess att startström ges från brytaren.
Nja, så är det inte. Det finns ingen solenoid på startmotorn. I stället har man en startkoppling på vevaxeln.
Men jag antar att du menar startreläet i din kommentar![]()

Citerar mig själv. Det är otydligt skrivet. Jag har alltså kontinuitet både från + och - fram till samma sladd på ICU. Det borde väl vara bara jord i svart/vit?Däremot har jag kontinuitet mellan inkommande jord till icu och jord i ramen OCH plus från batteriet till startmotorn när tändningen är på. Ska det vara så?
Citerar mig själv. Det är otydligt skrivet. Jag har alltså kontinuitet både från + och - fram till samma sladd på ICU. Det borde väl vara bara jord i svart/vit?
Jag "ringer" mellan jord och kabel och bat + och kabel
Förmodar att du mäter resistans "summrar" och då kan du få lite olika fenomen där strömmen kan ta andra vägar genom komponenter. När du reistansmäter ska mab se till att den del av kretsen man mäter är losskopplad från andra saker. Har du dessutom spänning när du resistansmäter kan det bli hur galet som helst.
Du ska mäta spänning i den felsökning du gör. Ställ multimetern på DC och lämpligt område (brukar ofta vara 20V).
Börja att mäta att du har spänning mellan jord (minus på batteriet eller ramen) och på orange/gul och orange/vit på ICU då tändningen är påslagen och ICU inkopplad. Då vet du att du har spänning in och ut från ICU.
Har hara telefon så jag hoppas jag såg rätt i schemat.
Stort tack för det! Kollar imorgon när jag är tillbaka.
Nu startar den jättefintJag hittade inte felet men det var kortis mot jord någonstans. jag kopplade ur Carb Thermo Switch och kollade om den funkade för jag hade felet någonstans där och när jag kopplade in den igen startade hojen. Antingen kablarna fram dit eller switchen gissar jag. Imorgon ska jag plocka ihop hojen och ta en sväng, det blir roligt!
Nej du har rätt! Det är fel nånstans och jag vet inte var. Tidigare har säkringen gått men inte varje gång. Dock gjorde den det igår. Jag misstänker att det är nåt fel från Thermo switchen och till jorden på carb heaters. Det är 11⁰ här nu och det skulle kunna betyda att felet är där idag igen. Switchen öppnar under 15⁰ ungefär. Efter att jag hade kollat switchen så hade jag inte längre kontakt med jord i säkringsboxen på säkring 3.
Toppen!Du kan utan problem koppla ur hela kretsen kring förgasaruppvärmningen. Risken för isbildning i bryggan är ju minimal med våra bränsleadditiv.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |