Mc-förare åtalad efter att ha åkt fast i fartkamera

En grinig konstapel kan spendera ganska mycket tid på att sätta dit någon... Men jo, jag är nog rätt sejf, annars hade de nog hälsat på ibland. Särskilt som de tycker att 155 är mycket fort på 100-väg.
Precis så och om viljan finns för att det tex är nån som återkommande figurerar i samma kamera så är det ingen raketforskning att klura ut vem det är. Om föraren sen erkänner vid konfrontation så är det case closed.
 
För många år sedan vid en kamera här i närheten var det en kille som åkte rejält fort och ofta på bakhjulet, ibland med något finger i luften.
Hans misstag var att han gjorde det på vägen hem från jobbet samma tid var gång så en em stod polisen där med radar och det blev både fortkörning och vårdslöshet.
 
Tycker inte att det är särskilt intelligent att medvetet köra förbi fartkameror i olaglig hastighet. Med tanke på hur myndigheter i allmänhet o trafikengagerade politiker o forskare i synnerhet hittar på nya "hinder" för oss som gillar att köra fort, så är det ganska olämpligt att ge dem mer ammunition för att skärpa övervakning o skapa tekniska hinder för fortkörning.
Så sänk för h-e farten vid fartkameror!!!
 
Tycker inte att det är särskilt intelligent att medvetet köra förbi fartkameror i olaglig hastighet. Med tanke på hur myndigheter i allmänhet o trafikengagerade politiker o forskare i synnerhet hittar på nya "hinder" för oss som gillar att köra fort, så är det ganska olämpligt att ge dem mer ammunition för att skärpa övervakning o skapa tekniska hinder för fortkörning.
Så sänk för h-e farten vid fartkameror!!!
jävligt bra sagt :yoparty
 
Tycker inte att det är särskilt intelligent att medvetet köra förbi fartkameror i olaglig hastighet. Med tanke på hur myndigheter i allmänhet o trafikengagerade politiker o forskare i synnerhet hittar på nya "hinder" för oss som gillar att köra fort, så är det ganska olämpligt att ge dem mer ammunition för att skärpa övervakning o skapa tekniska hinder för fortkörning.
Så sänk för h-e farten vid fartkameror!!!
De är ju nästan aldrig igång ändå, typ 1 ggr av 10 blixtrar det till, och man vill ju inte sabba potentiellt nytt personbästa på favvosträcksn helt i onödan…
 
På tal om fartkameror så verkar Malmö Kommun skaffa egna som skall lagra personinformation om trafikanter som de sen skall dela med myndigheter lite som de själva vill....
Jag ser lite lagmässiga problem här......men läs artikeln:
:unsure:


View attachment 529915
View attachment 529916
View attachment 529917
View attachment 529918
View attachment 529919
De kamerorna är dock på förekommen anledning, mycket BMW-förare och liknande som använder Bergsgatan som dragstrip och allmänt svinigt beteende i trafiken. Skulle säga att dessa kameror har stort stöd bland Malmö-befolkningen. Vad gäller kamerornas legala status så kan det finnas något där med Malmö stads jurister är också extremt försiktiga inom alla möjliga områden, så att de är emot förslag som egentligen är till gagn för staden är inget nytt.
 
Vad gäller kamerornas legala status så kan det finnas något där med Malmö stads jurister är också extremt försiktiga inom alla möjliga områden
Personlig integritet och sånt där....
Vi pratar fortfarande om en kommun kontra ordningsmakt. Bara en av dem skall kunna övervaka/kartlägga individer den nivån.

BMW/AMG förarna borde ordningsmakten kunna komma åt med lite punktinsatser.
 
"BMW/AMG förarna borde ordningsmakten kunna komma åt med lite punktinsatser."

Bara att lura dem över bron och så dra in uppehållstillståndet.
 
Personlig integritet och sånt där....
Vi pratar fortfarande om en kommun kontra ordningsmakt. Bara en av dem skall kunna övervaka/kartlägga individer den nivån.

BMW/AMG förarna borde ordningsmakten kunna komma åt med lite punktinsatser.
Det kan man tro men det har inte funkat. Nu måste man stänga av gatan helt nattetid istället, vilket såklart inte heller är en toppenlösning.

Kör man som ett svin är det helt ok att bli fotad för det tycker jag. På samma sätt som med fartkameror.
 
"BMW/AMG förarna borde ordningsmakten kunna komma åt med lite punktinsatser."

Bara att lura dem över bron och så dra in uppehållstillståndet.

För svenska medborgare ! Det kan du bara glömma. Det är ju synd om dom.​

1782579585780.png
eller
1782579665445.png
 
Last edited:
Tycker inte att det är särskilt intelligent att medvetet köra förbi fartkameror i olaglig hastighet. Med tanke på hur myndigheter i allmänhet o trafikengagerade politiker o forskare i synnerhet hittar på nya "hinder" för oss som gillar att köra fort, så är det ganska olämpligt att ge dem mer ammunition för att skärpa övervakning o skapa tekniska hinder för fortkörning.
Så sänk för h-e farten vid fartkameror!!!

Satan va me likes nu måste den griniga gubben befinna sig på cloud nine :tummenupp Dags för miggen att hoppa in och förstöra den goda stämningen här då :hihi

Blir paparazzi blixtrad relativt regelbundet under mina turer :yoparty Bryr mig inte speciellt mycket, varför? Jo för att om 30-40 år kommer alla landets tiotusentals kameror fota regplåtar bakifrån och vi kommer ha ägaransvar :fakta

Eftersom majoriteten på detta forumet, och samhället, röstat för den utvecklingen tycker jag dom ska få uppleva skiten innan dom glider in på ålderdomshemmet :tungan

Jag ser gärna hårdare tag med hjälp av massövervakning och hinder mot fortkörningar :whip Stöttar man politiker som offrar frihet för säkerhet ska man få äta upp det, rösta på valfritt riksdagsparti i höst och tro att du gör någon skillnad :dummer

Obs ta inte inlägget personligt Surtees, diggar dig :krama
 
Såg bara Polisbilar på fotot. Inte en enda MC-förare. Polisträff i Oljehamnen bättre Rubrik !
Ville inte sno bilder från någon lokal blåljus/hobbyjournalist. Men glid in på hans feja, scrolla ned och spana in
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top