Dagens bild

Äntligen baxat ihop hojen efter några mindre modifikationer och ett par mek-tabbar (tack högre makt för eBay).

Lördag eftermiddag såg den ut så här:
IMG_2635.jpeg


Och lördag kl 23:45 var den i ett stycke. Dessutom nya däck och kraschpuckarna monterade inför Broms och KurvKurs med SMC på Ring Knutstorp nästa söndag.IMG_2649.jpeg
 
Åkte in på Northbike idag och skulle kolla om dom hade fått in några trevliga hjälmar , istället för ny hjälm så blev jag utskickad att provköra en F450GS , den kändes lätthanterlig och rätt pigg parallelltwin , dock var ljudet inget att hurra för , CF Moto MT450 låter bättre med original avgas
IMG_8036.jpeg
 

Bifogat

  • 20260417_171824.JPG
    20260417_171824.JPG
    1.3 MB · Visningar: 19
Vilken tur ändå att få en skruv i ett däck som ändå är slitet. För mig händer det alltid precis efter att jag lagt på ett nytt däck.
 
Vilken tur ändå att få en skruv i ett däck som ändå är slitet. För mig händer det alltid precis efter att jag lagt på ett nytt däck.
Mitt rekord är första helgen när jag hämtade ut min nya H2-SX 2019. Har för mig mätarställningen var 45mil när det satt 3 spikar i bakdäcket. Bytte däck innan 100mil service.....
 
Köpte ny hoj för en vecka sedan. Märkte efter några dagar ett litet missljud vid stillastående. Trodde att någonting satt löst. Plockade väck massa kåpor för att inspektera. Blev förvånad när jag hittar en jävla klocka hängande i crash bars'en INNANFÖR kåporna. Om det är tidigare ägare som ville vara tuff eller någon polare till tidigare ägare som ville vara rolig vet jag inte. Nu står skiten på hyllan iallafall. Det blev mer lättmekat än vad jag trodde när jag började felsökningen :hihi :öl
 

Bifogat

  • 2026-04-28 17.42.38.jpg
    2026-04-28 17.42.38.jpg
    1.7 MB · Visningar: 46
  • 2026-04-28 17.45.18.jpg
    2026-04-28 17.45.18.jpg
    1.8 MB · Visningar: 47
Köpte ny hoj för en vecka sedan. Märkte efter några dagar ett litet missljud vid stillastående. Trodde att någonting satt löst. Plockade väck massa kåpor för att inspektera. Blev förvånad när jag hittar en jävla klocka hängande i crash bars'en INNANFÖR kåporna. Om det är tidigare ägare som ville vara tuff eller någon polare till tidigare ägare som ville vara rolig vet jag inte. Nu står skiten på hyllan iallafall. Det blev mer lättmekat än vad jag trodde när jag började felsökningen :hihi :öl
haha, fan vad skönt.

Men det kan ju vara ett bra fattigmanslarm om man är ute och campar. Ligger där i sitt tält och det kommer nån och försöker sno hojen så börjar det pingla 😃
 
En annan katolsk hoj, här utanför kyrkan i Bettna för att bikta sig. Den körde lite för fort på 70-sträckan på 52an söderut, närmsta kyrkan blev således Bettna. Prästen var dock inte inne idag så det fick bli lite helig jord på hjulen istället, och köra i 30 en kvart så blev den förlåten.

IMG_7878.JPG
 
Mitt rekord är första helgen när jag hämtade ut min nya H2-SX 2019. Har för mig mätarställningen var 45mil när det satt 3 spikar i bakdäcket. Bytte däck innan 100mil service.....
Fick nyss ett steskott i vindrutan på bilen, vilket ganska direkt (typ 30 sek) resulterade i en nästan halvmeter lång spricka in mot mitten av rutan. Har för mig att var lite drygt ett år sedan den byttes senast.
 
Köpte ny hoj för en vecka sedan. Märkte efter några dagar ett litet missljud vid stillastående. Trodde att någonting satt löst. Plockade väck massa kåpor för att inspektera. Blev förvånad när jag hittar en jävla klocka hängande i crash bars'en INNANFÖR kåporna. Om det är tidigare ägare som ville vara tuff eller någon polare till tidigare ägare som ville vara rolig vet jag inte. Nu står skiten på hyllan iallafall. Det blev mer lättmekat än vad jag trodde när jag började felsökningen :hihi :öl
Är det inte en sån där gremlin bell?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top