Hur många mil körde du i dag?

Idag körde jag drygt 20 mil och besökte allehanda slott och caféer i sydvästra Skåne tillsammans med passagerare. För andra skåningar kan jag tipsa om både Helgagårdens café och ostbutik i närheten av Veberöd samt Café Old fashion (gammalt mode saknades dock) i Hörby. Varmt och skönt, precis som det ska vara när man kör motorcykel.
 
Blev några mil på Hondan för att känna på det nya fatbarstyre som jag monterade igår , 6-7cm bredare än original och lite högre
459kr på Motonet 😃
 

Bifogat

  • IMG_8126.jpeg
    IMG_8126.jpeg
    3.3 MB · Visningar: 13
  • IMG_8109.jpeg
    IMG_8109.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 12
Last edited:
Precis kommit hem har blivit 40 mil igår och tillbaka hem 40 mil idag.
Gps är fantastisk att åka med. Jag brukar kolla på några samhälle/städer som ligger på vägen ungefär åt hållet jag skall till sen trycker jag in kurviga vägar. Blir vägar som jag aldrig skulle hitta annars.
 
Blev 20mil med frugan bakpå i fredagens finväder. Fikat intogs på Jannesgården i Malung. Har blivit lite av en sport att hitta nya trevliga mat/fikaställen för varje långtur. Måste även köpa ett par stövlar till då astars supertech inte är gjorda för touring....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top