iceice
Gudomlig sporthojare
Har du nå't tips på snygg mätare? Jag har bara sett fula....Det bästa är att kötta i en bredbandlambda i avgasröret och en snygg mätare...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du nå't tips på snygg mätare? Jag har bara sett fula....Det bästa är att kötta i en bredbandlambda i avgasröret och en snygg mätare...
Har aldrig haft isär förgasarna på hojen, bara ägt den sen november 2025. Borde man väll märka om den var igenkläggade? Upplever att hojen startar lätt och går bra, dock endast kört den 3 gånger korta vändor. Jag hade i lite tripak bränsletillsats i tanken när jag ställde in den för vinterförvaring, anledning? Ingen aning hört de ska vara braNär gjorde du rent lågfartsmunstyckena senast?
Min erfarenhet är att det behöver göras cirka vart 5:e år.
Bra då får den förmodligen mer bensinJo vet att motorn kan ta skada och att den går för varmt med vita stift, men tänker om de är så att jag behöver köra längre sträcka och avläsa sen? Har beställt nya stift som jag ska stoppa i. Enda jag gjort med hojen är bytt luftfilter från k&n till original
Tack för tipset ska prova! Ja för senast så kallstartade jag den vid -5 ute och hade den igång i 15 min på tomgångTänk på att när du ska kolla stiften efter en runda så ska du fimpa motorn direkt och inte puttra ikring och så stå på tomgång.
Så välj en runda där du kan stanna, fimpa, låta svalna lite och så ur med stiften o kolla.
K&N filtret såg faktiskt bra ut, de var rött och kändes inoljat men kändes bättre med original, jag har rengöringsspray och olja till k&n filter ifall den skulle må bättre av de filtret.K&N sägs ge bättre flöde (och släpper igenom mer skit än originalfilter).
K&N ska oljas in. Alla gör inte det. De kan tvättas och oljas in om och om igen. När det börjar löna sig vet jag inte.
Bättre flöde, mer luft. Större huvudmunstycken kan behövas.
Hur såg K&N-filtret ut? Helt, asskitigt eller nytvättat, vet ej?
En R1 från 2001 har väl inte originalljuddämpare? Vad har du?
Du har inte öppnat förgasarna så du vet inte om någon bytt huvudmunstycken till större.
Å andra sidan är det tvärt om. Du får sämre flöde med originalluftfilter. Marginellt möjligen men då borde stiften snarare vara mörkare än de vita som du fick nu.
Nu har du väl inte kört några längre sträckor med halv eller full gas.
Javisst är det trist att behöva riva ner förgasarna bara för att du gjorde något så bra som att byta till originalluftfilter.
Men du kan ha igen det genom att kolla att alla munstycken är rena och se om de är bytta från original.
Passa också på att kolla om insugningsgummina är hela utan sprickor.
Ett annat alternativ är ju att montera tillbaka K&N-filtret köra ett tag, slå av och kolla färgen på stiften för att jämföra med de vita.
Bara för felsökning alltså.
Någon här vet nog hur luftskruvarna ska stå. Du har ju en sporthoj!K&N filtret såg faktiskt bra ut, de var rött och kändes inoljat men kändes bättre med original, jag har rengöringsspray och olja till k&n filter ifall den skulle må bättre av de filtret.
Jag har en slipon sitter på, kommer inte ihåg märket just nu men något välkänt har jag för mig.
Jättebra tips man tackar och bockar, får nog se över förgasarna .. en tanke jag haft är att kolla luftskruven iallafall och se vad den är ställd till? Kanske inte spelar sån stor roll? Har kollat insugsgummina och de är hela och fina, bytt ut skruvarna till dessa också![]()
Jag har faktiskt hittat en manual på nätet och i den står det 2.5 varv utNågon här vet nog hur luftskruvarna ska stå. Du har ju en sporthoj!
Annars nätet eller helst boken.
Jo vet att motorn kan ta skada och att den går för varmt med vita stift, men tänker om de är så att jag behöver köra längre sträcka och avläsa sen? Har beställt nya stift som jag ska stoppa i. Enda jag gjort med hojen är bytt luftfilter från k&n till original
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|