Hur många mil körde du i dag?

I torsdags fick jag inte upp garagedörrarna pga tjäle, i fredags fick jag upp dom, men hann inte ut. Igår vaknade jag råförkyld…
Så noll km hittills i år.

Sju mil igår och åtta idag.
Två hojar ute igår och en idag.

IMG_2510.jpeg
Fjällgatan, kollar isläget. Dåligt.

Några hundra meter bort träffar jag mr Wheeler Dealer. Vi snackade en stund och jag sa att mitt framdäck nog inte är ett TKC80. Det står Made in Japan men jag hittar inte tillverkningsdatum. Det hittade han. 1998!
Ett 28 år gammalt vinterdäck. Jaha, bra för miljön att inte hålla på att byta hela tiden.

IMG_2513.jpeg
Gled upp här. Folktomt idag. Skillnad mot för 40 år sedan. Sabbatsbergs sjukhusparkering.

En bra och kul dag. Sista milen i regn men va fan, det är vår. 😎

Det här fotot kommer från i lördags då hoppet om vår tändes på allvar. +8 som mest, varpå det blev en liten citytur. Körde blev 2 mil bara. Men jag kunde pricka av även februari månad och det innebär att jag kört (lyckats köra) vid minst ett tillfälle varje månad 26 månader på raken.

I år var det på håret att det lyckades. De stora plogade och saltade vägarna och gatorna har varit halkfria rätt många dagar, men på våra undermåligt snöröjda lokala smågator släppte istäcket inte helt förrän häromdagen. De första 600-700 meterna hemifrån var alltså det största hindret med sin flera centimeter tjocka iskaka. Men, nu är den "kakan" upptinad och historia! Hurra!

Vespan vilar sig på Södra Hamngatan med Gustaf Adolfs torg (höger) och Tyska kyrkan (vänster) i bakgrunden.
1772451592700.png

Last edited:
Det här fotot kommer från i lördags då hoppet om vår tändes på allvar. +8 som mest, varpå det blev en liten citytur. Det blev 2 mil bara. Men jag kunde pricka av även februari månad och det innebär att jag kört (lyckats köra) vid minst ett tillfälle varje månad i 26 månader på raken.

I år var det på håret att det lyckades. De stora plogade och saltade vägarna och gatorna har varit halkfria rätt många dagar, men på våra undermåligt snöröjda lokala smågator släppte istäcket inte helt förrän häromdagen. De första 600-700 meterna hemifrån var alltså det största hindret med sin flera centimeter tjocka iskaka. Men, nu är den "kakan" upptinad och historia! Hurra!

Vespan vilar sig på Södra Hamngatan med Gustaf Adolfs torg (höger) och Tyska kyrkan (vänster) i bakgrunden.
@Swedie: Forumet klistrar in fotot två gånger. Får inte ordning på det. När jag provar att ta bort ena fotot får jag felmeddelande. Något som är trasigt??

EDIT: fast nu är de stora bilderna borta (båda två) och kvar är endast en thumbmail. Skumt!

EDIT 2: ...och nu har mitt inlägg blivit två inlägg! Tog bort nummer två.

Skulle bara handla lite mat…

IMG_2517.jpeg
Det blev en tur i skärgården med vägverksfärjan över Skanssundet.

IMG_2518.jpeg
Sol och torra raka vägar.

IMG_2521.jpeg
Skulle ha tvättat hojen eller åtminstone spolat av den. Näe. Lite salt och skit har ingen kvalitetshoj dött av.

Det blev Södertälje innan jag handlade på Konsum på Reimersholme. Dit är det visst 14 mil.

Fyra grader ute och tre andra hojar.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS