Vinterterapi

Jag köpte en billig L/L-pump på Jula till garaget i höstas. Det är isolerat (inte golvet dock, vilket suger), men har inte haft någon egentlig uppvärmning. Det sitter ett litet oljeelement i ett hörn, men det gör nog varken till eller från. Det luktade lite muggigt, men efter en vinter med värmepumpen är det en helt annan lukt. Dessutom ser man ute att det har dränerats ut enorma mängder fukt. Jag har +16 där inne, det funkar utmärkt att jobba i det, jag jobbar ändå väldigt sällan i bikini liksom, och jag står ju sällan helt still längre stunder.

Däremot låter den betydligt mindre än vår stora CTC som värmer huset.
Det du ser utanför är inte fukt från garaget utan fukt från luften utanför. Fukt inifrån blir det bara när du kör på kyla, inte när du kör värme. Blir iofs naturligt mindre fukt inne pga. av värmen men det är inte det du ser på utsidan.

Om vädret fortsätter så här är det snart slut med vinterterapin. Plusgraderna i samband med torr asfalt jag sett nu regelbundet har gjort att det börjat rycka lite i höger handled.

Det underhåll jag gjort för överkropp och ben på dom lagom tillgängliga utegym över vintern blir snart väl värderat. Vad som återstår är att smaka på vägen om det förekommer salt samt ta en sväng genom omnejden för att se vilka vägar som numera är hojsäkra.

Så med en stor sked smör innan .. nej, kanske inte rent smör utan vi gör en god sås istället med mycket smör i, en stor bit kött, och ett par varma handskar .. , vet ni vad jag gör så att jag sticker ut en sväng med en gång. Hej!!

Vinterterapi kan också vara att starta en hoj som stått i 10 år. Lite trevligt pyssel för oss som gillar motorcyklar. Föga förvånande för den som känner till så behövde det fyllas på kylarvätska.

Av hänsyn till några känsliga forummedlemmar får ni andra inte höra hur en Yoshimura RS-3 låter. :krama

1772373825574.png

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026