Vad ser du för film eller serie just nu?

Det klart 1883 och 1923.

Manus skrivarna är lika sugna på att döda av karaktärer som J.R.R.Martin. 😅

Om ni tittar med era respektive så se till att dom har näsduk att torka tårarna med...😉

Det är skitbra med alla tips här! 👍
Tom frun säger "Kolla om dom tipsat om något på Sporthoj!" när vi tittat ut en serie eller söker en film. 😁
Kollar med min respektive nu på Zoeys extraordinary playlist, Netflix.

Oväntat bra. Jag breddar min smak med musikal.

Annars är min serie för ensamtittande Black Mirror just nu. Allt annat än feelgood. Mycket bra och ibland tankeväckande.

Gled in på säsong 2 av Landman.
I klass med första säsongen.

Ett sista race såg jag igår. Jag hade väl inte så stora förväntningar för jag hade sett mycket bilfolk klaga på att den skulle vara dålig men jag tyckte den var ganska rolig.
Lite av ett Göta kanal med bilar.

Jag tror det var ett smart drag att den gjordes som en komedi för det gjorde att åtminstone jag hade stort överseende med de tekniska detaljerna.

En dag kvar på tv4 play.

Kanske lite makabert filmval i dessa tider men nu blir det Hannibal i den ordning dom utspelar sig.
Hannibal Rising avklarad igår och den var klart värd att se om

Chronological Order:
  • Hannibal Rising (2007): This movie takes place first as it covers Hannibal’s earliest years and origin. Gaspar Ulliel plays Hannibal. Dir. Peter Webber.
  • Hannibal (Season 1 and 2) (Series) (2013): This story tells us how FBI agent, Will Graham meets Hannibal before he's a known serial killer. Mads Mikkelsen plays Hannibal Lecter. Creator. Bryan Fuller.
  • Hannibal (Season 3) (Series) (2015) | Manhunter (1986) | Red Dragon (2002): These are three adaptations of the first novel, Red Dragon, and deal with Will Graham having to solve a case with Hannibal, now incarcerated as a serial killer. We have Hannibal’s Series adaptation of this novel in Season 3. Hannibal is played by Mads Mikkelsen. Then Manhunter, the main difference is that Manhunter was done as a standalone film, in which Hannibal Lektor was played by Brian Cox. Dir. Michael Mann. While Red Dragon follows the same cast from Silence and Hannibal movie. Hannibal is played by Anthony Hopkins. Dir. Brett Ratner.
  • The Silence of The Lambs (1991): It follows Clarice, another agent sent to work with Hannibal, still imprisoned. Anthony Hopkins played Lecter. Dir. Jonathan Demme.
  • Clarice (Series) (2021): Here we have a look at the untold personal story of FBI agent Clarice Starling, as she returns to the field about a year after the events of The Silence of the Lambs.
  • Hannibal (2001): Based on the third novel, this movie has Clarice in pursuit of Hannibal after he escapes jail.

White Lotus, s1-2 jättebra, just börjat med s3, verkar fortfarande hålla.

Filmen Frankenstein av Benicio del Toro var helt okej men generellt görs väl inte bra film längre då all finansiering verkar tillfalla serier.

Filmen Nurnberg verkar bra.

Skickat från min SM-A556B via Tapatalk

*/ ?>
Back