Köptips? Enda kravet är att det är en snygg hoj

Köp absolut inte en custom, för trots att det har sålts massvis av dom och att folk åker land och rike runt på dom är dom helt omöjliga att sitta på.
Till och med kort pendling leder troligtvis till att du måste amputera benen.

Man måste sitt/ligga som ett Z över tanken för att kunna pendla, dessutom måste man kunna ståköra för att avlasta arslet när man kommer till parkeringar och korvkiosker, hur man nu får ihop det med den oerhört bekväma sitt-ligg Z-stilen
Ser mig som en ungdom med mina 45 år fortfarande, gynstol inte aktuellt än. Men fattar absolut de som gillar det.

Som sagt, roligt med många inlägg!

1. Kawasaki 900 RS, lite oväntat men finns till jävligt trevliga priser och japansk kvalitet, den jag siktar på är Cafe varianten med kåpa.
2. Royal Enfield 650 Contiental GT, den med chromelackering, möjligen för tam men samtidigt har jag min 1290 GT som är långt ifrån tam. Det är ju ändå en pendlingshoj vi pratar om...
3, Här blir det lite svårt. Ducce Streetfighter 848/1098/Monster 1200 gillar jag, kanske lite dyrt att pendla med då de är relativt dyra i drift. Även Speedtwin och Thruxton finns med här men av ngn anledning dras jag mer till Royal Enfield... Ologiskt. Katanan är jag inte riktigt såld på av oklar anledning. Sporthoj, Typ MV Agusta, Ducati 848 finns också med men faller kanske på att de blir dyra i drift.

Lite så jag tänker nu, vintern är lång så tid finnes att fundera och leka med tankarna på vad jag villhöver...

1. Kawasaki 900 RS, lite oväntat men finns till jävligt trevliga priser och japansk kvalitet, den jag siktar på är Cafe varianten med kåpa.
2. Royal Enfield 650 Contiental GT, den med chromelackering, möjligen för tam men samtidigt har jag min 1290 GT som är långt ifrån tam. Det är ju ändå en pendlingshoj vi pratar om...
3, Här blir det lite svårt. Ducce Streetfighter 848/1098/Monster 1200 gillar jag, kanske lite dyrt att pendla med då de är relativt dyra i drift. Även Speedtwin och Thruxton finns med här men av ngn anledning dras jag mer till Royal Enfield... Ologiskt. Katanan är jag inte riktigt såld på av oklar anledning. Sporthoj, Typ MV Agusta, Ducati 848 finns också med men faller kanske på att de blir dyra i drift.

Lite så jag tänker nu, vintern är lång så tid finnes att fundera och leka med tankarna på vad jag villhöver...
Ett angenämt problem, då kommer du nog bli nöjd när du väl bestämt dig.
Egentligen är det att prova sittställning och sen provköra som står på tur.
Mycket kan klarna då.

Nu är det ju vinter och inte helt realistiskt... men så snart våren kommer så sök upp märkeshandlarna och provkör-provkör-provkör. Efter det är troligen enklare att välja.

Ett angenämt problem, då kommer du nog bli nöjd när du väl bestämt dig.
Egentligen är det att prova sittställning och sen provköra som står på tur.
Mycket kan klarna då.
I-landsproblem deluxe:) Skall klämma lite de närmaste dagarna, men brukar inte provköra innan jag köper

Nu är det ju vinter och inte helt realistiskt... men så snart våren kommer så sök upp märkeshandlarna och provkör-provkör-provkör. Efter det är troligen enklare att välja.
Kommer inte provköra någon Scooter:tungan Som ovan, de sista hojarna jag köpt har jag bara klickat hem. Lär bli så även med min framtida " posörhoj" också.

Köp absolut inte en custom, för trots att det har sålts massvis av dom och att folk åker land och rike runt på dom är dom helt omöjliga att sitta på.
Till och med kort pendling leder troligtvis till att du måste amputera benen.

Man måste sitt/ligga som ett Z över tanken för att kunna pendla, dessutom måste man kunna ståköra för att avlasta arslet när man kommer till parkeringar och korvkiosker, hur man nu får ihop det med den oerhört bekväma sitt-ligg Z-stilen
Jag har misstankar om att väldigt, väldigt många customhojar rullar extremt få mil om året. Mest baserat på Farsgubbens vänskapskrets, men ändå.

Klart att allt går att köra på, men det är skillnad på det och att cementera customhojar som unikt väldigt bekväma hojar. Vilket jag hört extremt fattigt med bevis för.

Vad är den nya Katanan om inte just att låtsas att man fortfarande är cool?
Är inte det ungefär samma sak med 900rs?
Och Triumph Truxton som TS hade med som alternativ.
Ja, det är väl förvisso sant, även om jag tycker att Thruxton, och till och med kawan är märkbart coolare.

Krasst så tycker jag att "låtsas" är lite väl mycket ledordet med ny-katanan.
Mycket coolare att pendla på en orginal -katana (även om jag personligen tycker att de är fula som stryk), med big-bore, och gärna en Turbo-snurra.....

Om du funderar på en Enfield, varför inte V7 ?

Enkelt, tror att jag ute efter typ sporthoj retro... V7 är ngt annat.
images

?

Visst, prestandan är väl, eh, frånvande? Men det är den nog på Enfield också.

En Alyen 988 kanske? Italienskt, så det måste ju vara snyggt?
1766705830666.jpeg
Kan det vara crack deras designers röker?

1766708681984.png
Köp min H_P!..du får det bästa pris till Våren Broschan! Kör på bakan på bana eller pendla, toura ...eller glassköp..allt funkar! :):hjartaMvh Gubbe!

Om det ska vara lite retro sport, eller gentlemanna racer så finns det ju även t.ex. Triumph Sprint RS eller Daytona.
Eller varför inte Moto Guzzi V11 Sport?
View attachment 524162
Ja jävlar. Någon benämner Sprint RS som retro och jag höjer ögonbrynen. Hade en 01a från 02-13. Tycker absolut inte att den kvalar in som retro, men det kanske skvallrar om att jag själv börjar vara retro? 😬

Ju äldre jag blir, desto snabbare har jag varit.

Kolla med Grandell, adventshojen borde uppfylla dina krav.

Ja jävlar. Någon benämner Sprint RS som retro och jag höjer ögonbrynen. Hade en 01a från 02-13. Tycker absolut inte att den kvalar in som retro, men det kanske skvallrar om att jag själv börjar vara retro? 😬

Ju äldre jag blir, desto snabbare har jag varit.
Hehe…Sprint RS är mer gentlemanna racer.
Men faktiskt så är den med sin halvkåpa liiite åt retro hållet…ish.
Jmf ren sporthoj eller nakenhoj.
Men du har väl haft en RS vill jag tro mig komma ihåg? 🙂

Å inte kunde jag utesluta Daytona heller, det finns ju någon här på forumet som använder sin i ur å skur 😅

Men Guzzin är ju riktigt snygg, och mer retro racer än den blir väl svårt?
Den är ju i princip the real deal, äkta fast tillverkad långt senare än vad den ger sken av.

Annars finns där ju en joker…:
Ducati Paul Smart 1000 LE 😎
1766744422792.jpeg

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back