Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är överkurs med LM393 att använda konstantspännings prylar som 78xx. Tror jag.Bör gå hyfsat smidigt att koppla in original instrumentet, jag har nämligen kvar original kablaget med kotaktdonet till original instrumenteringen. Är ju lite nördig och vill inte klippa i kablage eller liknande utan vill kunna återställa till original så jag har ett kontaktdon från min vobbel krash som jag kopplat till Koso kopian just nu med sockerbit för att kunna testa mig fram.
Instrumentet som är en analog mätare med visare ska jag testa mäta strömmen på, med original instrumenteringen inkopplad Bör det gå hyfsat bra om jag lossar kabeln nere på givaren och kopplar in multimetern där och sen jordar via ett 22R motstånd.
Då det gäller spänningsmatningen är det överkurs att köra spänningen genom en snabb tex 7812? Har gjort nätdelar till lite musikgrejer med bla 7812 en elyt och två mindre kondigar. Är det klokare att sänka spänningen in till kretsen med en 78xx med lägre spänning tex 9V eller 5V? Kanske lite onödigt med en 78xx om man inte måste för det blir ju ännu fler grejer?
C1 på 100uF är till för hålla spänningen till motstånd, LM393 och NPN transistorn fri från störningar. Ska sitta nära elektroniken. När jag byggde Spänningsregulator till SV650S fanns det en motsvarande kondensator till C1 i lådan med styrelektronik. Foto nedan.
Snacka om överarbetat för MC OPEN regulator men ju mindre tid som finns och ju mindre kunskaper som finns, ju mer komplicerad blir ju lösningen !