Peter räddar en Gsxr

Lyxfällan here i come...

Hej allihopa!
Vi låtsas att jag köper ett par fälgar från ett icke EU-land. Typ England.

Hur betalar jag momsen här i Svedala ?
Fakturerar fraktbolaget mig eller ska jag betala moms och tullavgift nån annanstans ?

Finns detnågon som skickat efter grejjer från England och som vet mer ?

Du får en faktura i efterskott ifall det rör sig om DHL eller annat internationellt fraktbolag. Ingenting som bromsar själva leveransen. Om Postnord är involverat kommer du däremot behöva vänta ett tag på ankomstkontrollerna. När de väl fått tummen ur skickar de en länk till betalning. När denna väl processats fortlöper leveransen.

Med DHL kan det ta två dagar att få prylar från England. Postnord snarare två veckor.
 
...Vi låtsas att jag köper ett par fälgar från ett icke EU-land. Typ England.
Hur betalar jag momsen här i Svedala ?
Fakturerar fraktbolaget mig eller ska jag betala moms och tullavgift nån annanstans ?...
PostMord skickar en räkning som du måste betala innan de lämnar ut grejerna.
 
Hoi där - hur har det gått med hojen sen då? Va?
Det går framåt…med små små myrsteg.
Här är några bilder på kopplingen. En av bilderna är på orginal 750 SRAD ytterkorg i aluminium samt en ytterkorg i stål från Gsxr 1100-89. Det går att få dit kopplingen från en äldre Gsxr 1100 även om det skiljer en del.
Oavsett vilket blir det nya lameller, stålskivor, nållager, kopplingswire…ja det mesta byts ut. 😃
 

Bifogat

  • IMG_4462.jpeg
    IMG_4462.jpeg
    999.9 KB · Visningar: 7
  • IMG_4463.jpeg
    IMG_4463.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 5
  • IMG_4465.jpeg
    IMG_4465.jpeg
    2.7 MB · Visningar: 4
  • IMG_4466.jpeg
    IMG_4466.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 4
  • IMG_4492.jpeg
    IMG_4492.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 5
  • IMG_4493.jpeg
    IMG_4493.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 6
Last edited:
The never ending story…luftburken. 😃
En siliconeslang blev till tätning och en tätningslist för locket fixades till. Några bitar från en bränsleslang kapades till som håller bultarna på plats.
 

Bifogat

  • IMG_4143.jpeg
    IMG_4143.jpeg
    2.5 MB · Visningar: 11
  • IMG_4144.jpeg
    IMG_4144.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 13
  • IMG_4151.jpeg
    IMG_4151.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 14
  • IMG_4142.jpeg
    IMG_4142.jpeg
    2 MB · Visningar: 13
  • IMG_4141.jpeg
    IMG_4141.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 11
Det man inte gör idag slipper man göra om imorgon! 😃
Men är det någon som vet vilket moment man ska dra kopplingen med ?
Jaghittarinteverkstadshandboken.
 

Bifogat

  • IMG_4841.jpeg
    IMG_4841.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 6
  • IMG_4842.jpeg
    IMG_4842.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 7
  • IMG_4844.jpeg
    IMG_4844.jpeg
    1.8 MB · Visningar: 6
Nu sitter kopplingen på plats men jag har stött på patrull, igen.
Det blir för skarp vinkel på kopplingsvajjern vid justeringen på kopplingsgreppet.
Hade önskat en vajer med mindre vinkel helt enkelt. Helst en rak ingång.
Bild två är vid motorkåpan. Här sitter den bra.
Vajern är en orginal Gsxr 750 SRAD
Har någon stött på samma problem eller finns det någon som har en lösning på det hela ?
Bilderna får illustrera.
 

Bifogat

  • IMG_4949.jpeg
    IMG_4949.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 32
  • IMG_4951.jpeg
    IMG_4951.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 31
Last edited:
Vajern ska in på vänster sida av styrhuvudet, se bild:IMG_6533.jpeg
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top