www.tillverkstaden.se har mycket prisvärda produkter. Beställde just en 2m arbetsbänk med lådor.
Oj fick nästa köpbegär

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
www.tillverkstaden.se har mycket prisvärda produkter. Beställde just en 2m arbetsbänk med lådor.
Oj fick nästa köpbegärplåtskåp ger ju även helt klart bästa "känslan" i ett garage. Ikeagarderober känns malplacerade.
Nu har jag kommit till förvaringen av järn och tänkte mig nåt ställ som fästs på väggen att sen lägga järn på.
Nån som har tips på nån lämpligt hyllsystem?
Jo, dom har jag spanat in, men då är det ofta grunda bänkar, och allt bygger på att man har skåp som bänken ligger på.Kolla proffsmagasinet och Pela verkstadsprylar. Kanske hittar du där?
En enkel sak som gör att garaget ser roligare ut, och som inte behöver kosta mycket är att ta 3-4 färger man gillar, och som passar bra ihop, och försöka hålla sig till dom som färgtema i garaget.Oj fick nästa köpbegärplåtskåp ger ju även helt klart bästa "känslan" i ett garage. Ikeagarderober känns malplacerade.
Om du väljer "PRO"-serien från garageinredning.se så är skåpen 61 cm djupa och bänkskivan 63 cm djup.Jo, dom har jag spanat in, men då är det ofta grunda bänkar, och allt bygger på att man har skåp som bänken ligger på.
Jag har platsbyggt min arbetsbänk av rejäla plankor.Då kör vi lite trådlyfts-SM.
Jag har blivit med ett dubbelgarage som ska bli verkstad, och jag behöver lite tips på vars jag hittar bra prylar.
I mitt förra garage hade jag en arbetsbänk som var 240x60cm, 93cm höjd. Den hade 3 ben i framkant, hörnen och mitten, och en liten 40-hylla under längst in mot väggen. Man kunde alltså både sitta med knäna under och stå nära. Såna där färdiga lösningar har ju skåp kant i kant med bänkskivan, jag inbillar mig att det är obekvämt, att man inte kan stå nära och jobba på samma sätt, än mindre sitta ner?
Det jag har krav på är något liknande, 2,5-4m arbetsbänk, minst 60cm djup, verktygstavla på väggen bakom, hyllor skåp ovanför kan funka, men det måste gå att ha frihöjd mot taket också. Och självklart är inte budgeten helt obegränsad. Finns det några vettiga färdiga lösningar? Om inte, vars hittar man vettiga bänkskivor? Hur bra är det med MDF klädd med rostfritt?
Men då är man ju ändå fast med att ha skåp under, och det är väl fasta skruvhål för deras hyllor? Hur är dom där skivorna att skruva fast skruvstäd i tex?Om du väljer "PRO"-serien från garageinredning.se så är skåpen 61 cm djupa och bänkskivan 63 cm djup.
Det låter ju som min variant, men jag hade ett 27mm hyllplan på 240x60cm som bänkskiva istället, och en platsbyggd stomme, med 2 240x60x1,8 hyllplan som vägg att sätta upp verktyg på. Nackdelen var just sårbarheten, hyllplanet tålde inte fysiskt våld, och det blev lite statiskt att skruva saker i en träskiva, jag vill ha såna där verkstadstavlor att sätta upp verktyg mm på istället. Ibland kan det vara bra med mer plats än 240cm också, men risken är väl att man i slutändan bara breder ut sig mer, och lik förbannat inte har någon plats kvarJag har platsbyggt min arbetsbänk av rejäla plankor.
Sedan har jag lagt ett billigt laminatgolv som ytskikt på det, och breda lister runt för att dölja plank och laminatgolvets kanter.
Rejäjlt och tål mycket stryk, och händer det någonting katastrofalt med ytskicktet sp är det enkelt att byta ut.
Men har haft min bänk i ca 5år, och den är fortfarande utan skador.
Tål att tvättas av med bensin och T-röd.
Under bänken byggde jag ett hyllplan, så jag har två rader med plastbakckar under den, en rad på hyllan, och en på golvet.
Kan vara en väg att gå.
Bygg bänkskivan av reglar 45x70 eller 45x90 stående på högkant. Limma ihop och hyvla gärna ovansidan plan. Limma/skruva sedan fast en plåt 1,5-2mm.Men då är man ju ändå fast med att ha skåp under, och det är väl fasta skruvhål för deras hyllor? Hur är dom där skivorna att skruva fast skruvstäd i tex?
Det låter ju som min variant, men jag hade ett 27mm hyllplan på 240x60cm som bänkskiva istället, och en platsbyggd stomme, med 2 240x60x1,8 hyllplan som vägg att sätta upp verktyg på. Nackdelen var just sårbarheten, hyllplanet tålde inte fysiskt våld, och det blev lite statiskt att skruva saker i en träskiva, jag vill ha såna där verkstadstavlor att sätta upp verktyg mm på istället. Ibland kan det vara bra med mer plats än 240cm också, men risken är väl att man i slutändan bara breder ut sig mer, och lik förbannat inte har någon plats kvar![]()
Jag mätte min nu, den är 305cm lång och 70cm djup.Men då är man ju ändå fast med att ha skåp under, och det är väl fasta skruvhål för deras hyllor? Hur är dom där skivorna att skruva fast skruvstäd i tex?
Det låter ju som min variant, men jag hade ett 27mm hyllplan på 240x60cm som bänkskiva istället, och en platsbyggd stomme, med 2 240x60x1,8 hyllplan som vägg att sätta upp verktyg på. Nackdelen var just sårbarheten, hyllplanet tålde inte fysiskt våld, och det blev lite statiskt att skruva saker i en träskiva, jag vill ha såna där verkstadstavlor att sätta upp verktyg mm på istället. Ibland kan det vara bra med mer plats än 240cm också, men risken är väl att man i slutändan bara breder ut sig mer, och lik förbannat inte har någon plats kvar![]()
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |