Onsdag....lilllördag hela veckan ingengörn !Jaha ja... Det är visst lillördag idag.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onsdag....lilllördag hela veckan ingengörn !Jaha ja... Det är visst lillördag idag.
jag får prova med klar visir. jag är orolig att innersolvisiret kmr immas igen.För bästa säkerhet vid mörkerkörning är klart, ofärgat visir alltid bäst. Alla spegel- eller tonade visir minskar synligheten i mörker.
Mörk rök – blockerar mest ljus (likt solglasögon), absolut olämplig kvällstid.
Iridium blå – spegelbeläggning ovanpå en lätt toning. Blockerar ljus, men mindre än mörk rök.
Iridium guld – ungefär samma effekt som blå, ofta lite mörkare.
Regnbåge (Rainbow / multicolor) – varierar, men i regel medel till stark ljusdämpning.
Iridium röd – liknande blå/guld, brukar vara något mörkare än blå.
Av de alternativ du listat släpper iridium blå generellt in mest ljus, men fortfarande mer än du vill ha för kvälls-/nattkörning.
Vill du ha ett visir som fungerar även när det börjar skymma, kan ett ljusgult eller ljusorange visir (inte med på listan) faktiskt förbättra kontrasten utan att ta bort för mycket ljus
jag har en budgethjälm. tror inte det finns fotokromatisk visir till min hjälm.Photochromatiskt är vad du söker.
Har det på min hjälm, NXR2, vilket funkar utmärkt.
Blir inte 100% klart i mörker men fullt tillräckligt, även för mina gamla ögon med försämrat mörkerseende.
Ja. Om man säger att det är blåljusfilter så tar dom bort blått ljus.Men det brukar stå när man ska skaffa glasögon att man kan köpa till "Blåljusfilter" för att ta bort skadligt UV-ljus från digitala skärmar. T ex här:
Glasögon med blåljusfilter - För ett digitalt liv | Lensway
Köp glasögon med blåljusfilter hos Lensway. En ytbehandling som skyddar dina ögon från skadligt blått ljus från datorskärmar och mobiltelefoner. Köp nu!www.lensway.se
Men absolut. Blått ljus är dåligt för sömncykeln ocksåjag brukar alltid ha gråskala-läget på luren när jag surfar efter läggdags.
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |
![]() |
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats
Ända sedan INDIAN MOTORCYCL... |