Förverkliga drömmen - Kör Roadracing!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Förverkliga drömmen och börja köra Roadracing! Falkenbergs MK genomför en licenskurs med uppkörning den 14e augusti 15.30-20.00. Innan dess genomför du en digital teorikurs. Till uppkörningen behöver du en gat eller race-hoj.
Efter godkänd kurs kan du ställa upp i Roadracingtävlingarna på Falkenbergsbanan 30-31 augusti!!!!
👍

ASGÔTT, eller hur!!!!
😎

Intresserad? Maila mig på magnus_moss@hotmail.com så får du fullständig information.
Vi ses!
Magnus Mossberg
Falkenbergs MK

Bifogat

• 514340343_10238699888494412_2449100653017432955_n.jpeg
    514340343_10238699888494412_2449100653017432955_n.jpeg
    70.1 KB · Visningar: 18
Ba' gört! Antingen är du fast för alltid, eller så var det bara en kul grej ett tag som ger dig massor med erfarenhet och glada minnen, men om man ens har tänkt tanken att det vore skoj med RR så SKA man verkligen ge det en chans! :fakta

Ba' gört! Antingen är du fast för alltid, eller så var det bara en kul grej ett tag som ger dig massor med erfarenhet och glada minnen, men om man ens har tänkt tanken att det vore skoj med RR så SKA man verkligen ge det en chans! :fakta
Alltså... att börja köra RR är (utanför familjen) det bästa beslut jag tagit i hela mitt liv. Lätt. Sååååå mycket fantastiskt jag fått uppleva!!!:hjarta:hjarta:hjarta

Ja, det är en dröm. Ett aber för många är pengarna. Vilken klass kostar minst att köra? Vad får man räkna med för budget på en säsong?

Ja, det är en dröm. Ett aber för många är pengarna. Vilken klass kostar minst att köra? Vad får man räkna med för budget på en säsong?
KÖR CLASSIC Superbike eller Supersport!!!!!!!!! Där kan du köpa en bra hoj för 15000kr och en vinnarhoj för 35-50000kr!!!! Maskinerna ska vara från 1998 eller äldre och de hojarna är så bra att med rätt förare kan man vara med och stöka till det i Open 600 och 1000 om man vill!!! Ett bra sätt att köra fort och relativt billigt! Köp begagnade däck och du kan köra en säsong för... 25000 kr.

Bifogat

• Falken 2.jpg
    Falken 2.jpg
    444.9 KB · Visningar: 15
KÖR CLASSIC Superbike eller Supersport!!!!!!!!! Där kan du köpa en bra hoj för 15000kr och en vinnarhoj för 35-50000kr!!!! Maskinerna ska vara från 1998 eller äldre och de hojarna är så bra att med rätt förare kan man vara med och stöka till det i Open 600 och 1000 om man vill!!! Ett bra sätt att köra fort och relativt billigt! Köp begagnade däck och du kan köra en säsong för... 25000 kr.
Tänkte nästan att Classic skulle vara rimligt, men så pass billigt trodde jag faktiskt inte.
Körs det med dyra homologeringshojar typ Rc30 i Classic i Sverige?

Tänkte nästan att Classic skulle vara rimligt, men så pass billigt trodde jag faktiskt inte.
Körs det med dyra homologeringshojar typ Rc30 i Classic i Sverige?
Jag köpte en Honda 600 för 8000kr (med regnhjul )som jag körde i F2 och kom på pallen med. Den var inte vacker men fungerade finfint.
Det kostar typ 3000kr per tävling i anmälningsavgift, däck väldigt lite om du köper begagnade däck, soppa är försumbart. Sen ska du ju ta dig till tävlingarna också…
Racing KAN ske ganska billigt. Du vinner troligen inte men du har sjukt kul!👍👍👍

Bifogat

• Honda -87-3 (kopia).jpeg
    Honda -87-3 (kopia).jpeg
    2.6 MB · Visningar: 21
Förverkliga drömmen och börja köra Roadracing! Falkenbergs MK genomför en licenskurs med uppkörning den 14e augusti 15.30-20.00.
Hur jäkla kass får man vara för att 1/gå kursen 2/bli godkänd 3/inte vara en fara för andra i en tävling?
Heter inte Marquez i efternamn... :huvet

Du går kursen, lyssnar på instruktören, du blir godkänd och då är du inte en fara för andra.
Skämt åsido, kan du framföra en mc och inte är helt dum i huvudet så är det inga problem. Körmomentet är väl ett startförfarande med sightinglap, warmup-lap och en start?
Jag behövde inte köra en meter då det var 5 cm snö på Gelleråsen den aprilmorgonen anno 2004...

Hur jäkla kass får man vara för att 1/gå kursen 2/bli godkänd 3/inte vara en fara för andra i en tävling?
Heter inte Marquez i efternamn... :huvet
Du ska klara av teorin innan kursens praktiska moment den 14e augusti. Väl där snackar vi lite allmänna goda råd och tips innan vi går igenom hur du beter dig på banan, kör en stund, snackar, kör en stund, snackar, gör ett antal provstarter (med lampor och även endurance-start), kör en stund, snackar, kör en stund och så snackar vi dricker kaffe och åker hem. Och så är du godkänd.
Du får köra sakta men inte farligt.

Tack!
Tänkte mer på att göra ”icke perfekta” spårval a la nybörjare…och vara allmänt långsam = vara i vägen för ”de snabba”.
Man vill inte förstöra för andra.

Tack!
Tänkte mer på att göra ”icke perfekta” spårval a la nybörjare…och vara allmänt långsam = vara i vägen för ”de snabba”.
Håll spåret vingla inte så brukar det lösa sig.

Stod en Suzuki GSXR600 till salu nu på årsracet och han begärde 30000 med en del delar till om jag förstod det rätt.

Tack!
Som oops164 så riktigt säger, vingla inte så blir det bra. Man får anstränga sig RIKTIGT hårt för att inte bli godkänd! :tummenupp

Köp genast Jimmys Suzuki, enklare blir det inte.

Om du vill åka äldre klasser finns det en vinnarhoj hos mig till salu. Ducati 250, vann Årsracet senast den var på banan för ett par dagar sedan. Behöver någon liten uppdatering under vintern för att bli ännu bättre. Inte ens däck behöver köpas. hade en annons på den med denna text

Ducati 250
Cykeln köptes av Brancato i England på nittiotalet som färdig racer. Efter det har den underhållits och uppdaterats kontinuerligt fram till 2016 då förra ägaren slutade tävla. Den största uppdateringen gjordes då en motor köptes från den kända Ducatitrimmaren Peruzzi i Italien.

Motorn har en tätstegad växellåda men med standard etta för att vara med i starten vilket är bra att vara i våra korta race. Andra bra saker är torrkoppling, högkapacitets oljepump, dubbla tändstift, Dyna tändning, avgasrör från Gibson, Dellorto/Malossi förgasare.

Provar den nu i dagens konkurrens om den är snabb nog vilket vi hoppas och tror den är då den vann race förr och klassen var större då.

Kolla racet och se hur det går, jag kommer varva till 10 000 rpm vilket är mindre än vad den klarar.

Om du vill köpa den är den till salu, med ny lack kommer den bli hur snygg som helst.

Pris 57 000 kr

Bifogat

• pro-mbRDgdjt.jpeg
    pro-mbRDgdjt.jpeg
    330.7 KB · Visningar: 16
  • pro-vWj3zjLR.jpeg
    pro-vWj3zjLR.jpeg
    340.4 KB · Visningar: 16
Last edited:
Vill du börja tävla NU?
Då har du en lysande möjlighet NU!
1. Anmäl dig till licenskursen den 14e augusti på Falkenbergs Motorbana. 2000kr
2. Gör teorin (en digital kurs som tar typ en timma)
3. Kom med din mc och genomför det praktiska provet den 14e augusti.
4. Lös licens. 1200 kr
5. Snacka med Jonathan Åström på RGNT och säg "Jag vill börja köra RR" så fixar han så att en RGNT-el hoj finns tillgänglig på Roadracing SM på Falkenbergsbanan den 30-31 augusti. Endast 1500kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6. Anmäl dig till tävlingen. 2500kr för kval och FYRA race!!!!!!!!
Roadracing NU blir inte billigare än så här! Ta chansen och gör det du drömt om och bli roadracingförare. Mick Doohan (5-faldig världsmästare) sa att Roadracing är "The coolest thing known to mankind!". Och han har rätt!
Maila mig på magnus_moss@hotmail.com så kör vi!!!!

Och nu blir det ÄNNU BILLIGARE att bli racerförare!!!! Jonathan Åström på RGNT skippar hojhyra för alla som vill bli racerförare!!!!
Så, om du inte har Roadracinglicens har det aldrig varit billigare än nu! Gå FMK:s licenskurs den 14e augusti, lös ut licensen och anmäl dig till RGNT EL-klassen som går under SM-helgen den 30-31 augusti. 2000+1200+2500=5700 kronor för Roadracing-licens och racingdebut (4 race!) innan augustis utgång är nästan för bra för att vara sant!
Maila mig namn, adress, personnummer och telefonnummer så hjälper vi dig till ett bättre liv!
Magnus Mossberg
Falkenbergs MK

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP