Förverkliga drömmen - Kör Roadracing!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Förverkliga drömmen och börja köra Roadracing! Falkenbergs MK genomför en licenskurs med uppkörning den 14e augusti 15.30-20.00. Innan dess genomför du en digital teorikurs. Till uppkörningen behöver du en gat eller race-hoj.
Efter godkänd kurs kan du ställa upp i Roadracingtävlingarna på Falkenbergsbanan 30-31 augusti!!!!
👍

ASGÔTT, eller hur!!!!
😎

Intresserad? Maila mig på magnus_moss@hotmail.com så får du fullständig information.
Vi ses!
Magnus Mossberg
Falkenbergs MK

Bifogat

• 514340343_10238699888494412_2449100653017432955_n.jpeg
    514340343_10238699888494412_2449100653017432955_n.jpeg
    70.1 KB · Visningar: 16
Ba' gört! Antingen är du fast för alltid, eller så var det bara en kul grej ett tag som ger dig massor med erfarenhet och glada minnen, men om man ens har tänkt tanken att det vore skoj med RR så SKA man verkligen ge det en chans! :fakta

Jag ska mjuk testa och kör paraden på 60 årsracet😊

Ba' gört! Antingen är du fast för alltid, eller så var det bara en kul grej ett tag som ger dig massor med erfarenhet och glada minnen, men om man ens har tänkt tanken att det vore skoj med RR så SKA man verkligen ge det en chans! :fakta
Alltså... att börja köra RR är (utanför familjen) det bästa beslut jag tagit i hela mitt liv. Lätt. Sååååå mycket fantastiskt jag fått uppleva!!!:hjarta:hjarta:hjarta

Ja, det är en dröm. Ett aber för många är pengarna. Vilken klass kostar minst att köra? Vad får man räkna med för budget på en säsong?

Ja, det är en dröm. Ett aber för många är pengarna. Vilken klass kostar minst att köra? Vad får man räkna med för budget på en säsong?
KÖR CLASSIC Superbike eller Supersport!!!!!!!!! Där kan du köpa en bra hoj för 15000kr och en vinnarhoj för 35-50000kr!!!! Maskinerna ska vara från 1998 eller äldre och de hojarna är så bra att med rätt förare kan man vara med och stöka till det i Open 600 och 1000 om man vill!!! Ett bra sätt att köra fort och relativt billigt! Köp begagnade däck och du kan köra en säsong för... 25000 kr.

Bifogat

• Falken 2.jpg
    Falken 2.jpg
    444.9 KB · Visningar: 12
KÖR CLASSIC Superbike eller Supersport!!!!!!!!! Där kan du köpa en bra hoj för 15000kr och en vinnarhoj för 35-50000kr!!!! Maskinerna ska vara från 1998 eller äldre och de hojarna är så bra att med rätt förare kan man vara med och stöka till det i Open 600 och 1000 om man vill!!! Ett bra sätt att köra fort och relativt billigt! Köp begagnade däck och du kan köra en säsong för... 25000 kr.
Tänkte nästan att Classic skulle vara rimligt, men så pass billigt trodde jag faktiskt inte.
Körs det med dyra homologeringshojar typ Rc30 i Classic i Sverige?

Tänkte nästan att Classic skulle vara rimligt, men så pass billigt trodde jag faktiskt inte.
Körs det med dyra homologeringshojar typ Rc30 i Classic i Sverige?
Jag köpte en Honda 600 för 8000kr (med regnhjul )som jag körde i F2 och kom på pallen med. Den var inte vacker men fungerade finfint.
Det kostar typ 3000kr per tävling i anmälningsavgift, däck väldigt lite om du köper begagnade däck, soppa är försumbart. Sen ska du ju ta dig till tävlingarna också…
Racing KAN ske ganska billigt. Du vinner troligen inte men du har sjukt kul!👍👍👍

Bifogat

• Honda -87-3 (kopia).jpeg
    Honda -87-3 (kopia).jpeg
    2.6 MB · Visningar: 15
Förverkliga drömmen och börja köra Roadracing! Falkenbergs MK genomför en licenskurs med uppkörning den 14e augusti 15.30-20.00.
Hur jäkla kass får man vara för att 1/gå kursen 2/bli godkänd 3/inte vara en fara för andra i en tävling?
Heter inte Marquez i efternamn... :huvet

Du går kursen, lyssnar på instruktören, du blir godkänd och då är du inte en fara för andra.
Skämt åsido, kan du framföra en mc och inte är helt dum i huvudet så är det inga problem. Körmomentet är väl ett startförfarande med sightinglap, warmup-lap och en start?
Jag behövde inte köra en meter då det var 5 cm snö på Gelleråsen den aprilmorgonen anno 2004...

Hur jäkla kass får man vara för att 1/gå kursen 2/bli godkänd 3/inte vara en fara för andra i en tävling?
Heter inte Marquez i efternamn... :huvet
Du ska klara av teorin innan kursens praktiska moment den 14e augusti. Väl där snackar vi lite allmänna goda råd och tips innan vi går igenom hur du beter dig på banan, kör en stund, snackar, kör en stund, snackar, gör ett antal provstarter (med lampor och även endurance-start), kör en stund, snackar, kör en stund och så snackar vi dricker kaffe och åker hem. Och så är du godkänd.
Du får köra sakta men inte farligt.

Tack!
Tänkte mer på att göra ”icke perfekta” spårval a la nybörjare…och vara allmänt långsam = vara i vägen för ”de snabba”.
Man vill inte förstöra för andra.

Tack!
Tänkte mer på att göra ”icke perfekta” spårval a la nybörjare…och vara allmänt långsam = vara i vägen för ”de snabba”.
Håll spåret vingla inte så brukar det lösa sig.

Stod en Suzuki GSXR600 till salu nu på årsracet och han begärde 30000 med en del delar till om jag förstod det rätt.

Tack!
Som oops164 så riktigt säger, vingla inte så blir det bra. Man får anstränga sig RIKTIGT hårt för att inte bli godkänd! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT