Dagens bild

Äventyr på enduro-KTM 450 i sörmland.

IMG_5581.JPG

Gamla ruiner, spår av tidigare samhällen med allt det innebär. Jag reser genom historien på min enduro.

IMG_5582.JPG

Det är i dessa lägen man inser vikten av en kapabel hoj, framkomlighet, tillgänglighet, säkerhet. Endurohojen fixar biffen. Dock blir det inte långvarigt på motorvägen, med 14/44 drevning håller den gärna mellan 95-105 kmh, men inte högre. Så det blir inga längre äventyr.

Efter 173,2 km tankade jag 6,44 liter. Så 6,44/17,32=0,37 liter per mil, kan det stämma? För då är min enduro ganska snål, faktiskt nästan lika snål som jag ;)

IMG_5583.JPG


IMG_5584.JPG
 
Ändå belönande att byta ut nåt som ser sådär illa ut , det där måste ju ha kännts skillnad på sen vid acceleration ?
Den matar på bra mycket mer nu över 6k+ varv än vad den va sugen på tidigare. I kombination med en hel påse placebo givetvis. Men det gills ju också.
Skönt att äntligen få andas lite frisk luft!
 
Blanda inte ihop Cafe Dunken med någon medioker bilfirma!
Känns sämre än blandmissbruk.
Trist dock att du inte hade förmåga att uppfatta öppettiderna korrekt, jag ska upprätta ett felsäkert dokument som kanske kan skapa en bättre framtid för kommande generationer.

Jag ser fram emot ett felsäkert dokument med korrekta öppettider! :tummenupp
Det händer ju att jag kör norrut med motorcykel och jag vill ju inte köra förgäves! :tungan

1753651726681.png
 
Jag ser fram emot ett felsäkert dokument med korrekta öppettider! :tummenupp
Det händer ju att jag kör norrut med motorcykel och jag vill ju inte köra förgäves! :tungan

View attachment 518928

Kom osökt att tänka på

90c3880f50eee49fa092edd98a448519.jpg


(Tankavaara, klassisk guldgrävarort där man faktiskt kan betala med guld på krogen och många ser ut som (eller försöker hårt se ut som) Clintan…


Med vänlig hälsning,
 
Last edited:
Helgen 19 - 20 juli så var vi på Chang International Circuit tillsammans med Yamaha Racing Practice. En bra helg med PB med Yamaha YZF-R1an. Gubben kan fortfarande, känner mig som en farfar till de andra, och kunde också så vara med mina 61-år.

MKR_2009.jpg_HMP6179.jpgMKR_1917.jpgMKR_1916.jpgMKR_1794.jpg_HMP5659.jpgMKR_1678.jpg_HMP5373.jpgMKR_1260.jpg_YB40825.jpg
 
Helgen 19 - 20 juli så var vi på Chang International Circuit tillsammans med Yamaha Racing Practice. En bra helg med PB med Yamaha YZF-R1an. Gubben kan fortfarande, känner mig som en farfar till de andra, och kunde också så vara med mina 61-år.

View attachment 518964View attachment 518965View attachment 518966View attachment 518967View attachment 518968View attachment 518969View attachment 518970View attachment 518971View attachment 518972View attachment 518973
Snyggt jobbat, har du egen personal eller är det mekaniker som går runt och hjälper alla förare ?
 
Snyggt jobbat, har du egen personal eller är det mekaniker som går runt och hjälper alla förare ?
Jag har mekaniker med som sköter allt från transport av hoj, fylla bränsle, byta däck till justera chassis sättningar.
 
Jag har mekaniker med som sköter allt från transport av hoj, fylla bränsle, byta däck till justera chassis sättningar.
Wow! Kostar? Man undrar ju vad du jobbar med, som har tid och ekonomi att köra så mkt bana och dessutom alla hojar. Ingen värdering, bara genuint nyfiken!
 
Och helgen 26 -27 juli så var det dags för Yamaha Championship på Bira International Circuit. Detta året kör jag Yamaha YZF-R1 i Yamaha Championchip.

Kvalade in på en tredje plats och slutade också på en tredje plats i racet, så är nöjd. Blev dessutom röstat som "Rider of the race" i alla klasser, är nästan till 100% säker att det har något relaterat till min ålder. :)

YB9_7735.jpg
_HR96555.jpg
YB3_3558.jpgYB3_3563.jpgYB3_3557.jpgYB3_3568.jpgYB0_3833.jpg1753678622224.jpg
 
Last edited:
Och helgen 26 -27 juli så var det dags för Yamaha Championship på Bira International Circuit. Detta året kör jag Yamaha YZF-R1 i Yamaha Championchip.

Kvalade in på en tredje plats och slutade också på en tredje plats i racet, så är nöjd. Blev dessutom röstat som "Rider of the race" i alla klasser, är nästan till 100% säker att det har något relaterat till min ålder. :)

View attachment 519020
View attachment 519009
View attachment 519016View attachment 519017View attachment 519015View attachment 519018View attachment 519014View attachment 519011
Colt 😎
 
(H)jul skruvandet blev ganska såförsenat då jag inte kunde åka söderut vid jul och nyår då jag hade jour. Kom ner till Sundsvallstrakten idag på morgonen just efter klockan sex så efter ca två timmars sömn inleddes byta av drivpaketet och bytte även hjullager då kan ändå hade loss hjulet, lite små fix som styrändsvikter i rostfritt, nytt GPS-fäste i aluminium och allmän översyn fick hojen också.

20250730_110212.jpg

Blev en kort testkörning i mil från Bergeforsen till Indal, dock så hamnade jag på en fordonsträff och spelmansstämma vilket gjorde den korta testkörning tog lite tid. Dom som var där tyckte att jag platsade med en 83:a och att den är en klassisk hoj. Träffade också på en äldre herre som köpt en likadan röd GSX750ES ny 1983 och hade kvar den och talade en massa om hojen men han kunde inte köra längre efter han fått skelettcancer och hade fått dålig balans.

20250730_202138.jpg20250730_204000.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top