TRW lameller och stålskivor

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har nåt att säga om lameller och stålskivor från TRW? Skulle nog behöva nya grejer till kopplingen till min GSX750ES och ser att dom är billigare än EBC är TRW hyfsade?

Man ska ju ha i åtanke att hojen sen ifjol är stationerad nästan 70 mil hemifrån som "semester hoj" och troligtvis kommer att rulla två tre veckor varje sommar så den kommer väl att få ihop mellan 100-300 mil per sommar beroende på väder och övriga aktiviteter. Kopplingen vill på att små hugga så jag misstänker att nån av stålskivorna slagit sig, hade tänkt riva kopplingen vid jul och kolla upp detta men det blev ingen julresa i år pga jour så det blir nog att köra som den är i sommar.

Jag har inte provat TRWs lameller, men deras bromsbelägg har fungerat tillfredsställande.

Är detta samma TRW som är underleverantör till bilindustrin…? De gör säkert grejer i olika prisklasser, men de kan definitivt göra bra grejer eftersom de duger som OEM-leverantör. Min erfarenhet begränsar sig till kolvarna i en Pontiac V8 från 1970 och bromsoken runt om i en lite modernare Ford Mustang, båda OEM från just TRW.

Är detta samma TRW som är underleverantör till bilindustrin…? De gör säkert grejer i olika prisklasser, men de kan definitivt göra bra grejer eftersom de duger som OEM-leverantör. Min erfarenhet begränsar sig till kolvarna i en Pontiac V8 från 1970 och bromsoken runt om i en lite modernare Ford Mustang, båda OEM från just TRW.
Samma - men tillhör sedan 2015 ZF-koncernen.

Lutar nog åt TRW lameller och stålskivor då hojen max lär köras två tre veckor per år kanske 100-300 mil per säsong och sen är det ju ingen hoj jag tok pressar heller.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman