Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gissar att kåpan hör till en Kawasaki.
Jag lackade 2 fälgar i vintras i just den färgen. Det lär bli 2k då candy lacken är uppbyggd så. Man lägger först en baslack i helt annan färg, och lägger sedan kort därefter en topplack med rätt färg i. De två lagren är då de 2 komponenterna som härdar samman (ingen klassisk härdare alltså).
Jag gick lite all in och fick i slutändan ihop 8 lager färg fördelat mellan grundfärg, baslack, topplack och klarlack (2 lager av varje).
Du kan läsa mer om hur jag gjorde, och lite tankar här på sida 3:
Du ska inte köpa min hoj då?
Har du ett nätverk av hojåkare kring dig så dyker säkerligen frågan upp då och då. Ibland avfärdas den direkt med ett lätt “hehe, ja kanske det” för att sedan snabbt byta ämne då du redan instinktivt vet att du inte är intresserad.
Men det händer också att du väntat på frågan. Men när den väl dyker upp så är det av någon outgrundlig anledning alltid med fel timeing vilket omöjliggör köp.
Men nån enstaka gång ibland så står ju faktiskt ibland också alla stjärnor rätt.
Rätt och rätt förresten…
Påställd och skattad? Nej
Besiktigad? Nej
Noggrant kontrollerad...
Svårt att se på bilden, men är det metallic så är det 1k bas och 2k klarlack som gäller. Är det en basfärg, dvs inte metallic så är det en 2k lack.
Tror inte den är metallic, men den ser inte helt plain ut heller, den har djup i sig så det är svår
Imponerande jobb där, blev snyggt! Använde du färgspruta eller burkspray?
Ja det stämmer, Kawasaki ZX9R, Candy Lightning Blue.
Jag hitta ett färgkit online, den verkar ha grundfärg (primer), basfärg, och sen 2k klarlack ovanpå det. (vorlack+basislack+Profi 2k klarlack). Funderar på att testa med denna.
![]()
Motorradlack Spraydose Kawasaki Motorrad E1 CANDY LIGHTNING BLUE MET 3C Lackspray 3-Schicht
Spraydosen Set je 400ml entsprechend dem Kawasaki Motorrad Motorradlack Farbton CANDY LIGHTNING BLUE MET 3C Farbcode E1 für einen…www.123lack.de
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |