Gekås->Smålandsstenar 15min

Dumt att köra så fort om man behöver kolla sina meddelanden på mobilen.

Jag körde filmen i 1,5xhastighet och då orkade jag se hela. Det var inget vackert motorljud.
Du var inte dum du 👌
Kör man filmen i x1.5 hastighet ser det ju faktiskt snabbt ut

bKiLx.gif

Du var inte dum du 👌
Kör man filmen i x1.5 hastighet ser det ju faktiskt snabbt ut

bKiLx.gif
Nu börjar det likna nått :rofl

Nån får ta o leverera den tråkiga nyheten att vederbörande behöver få upp sin snitthastighet med 50% bara, det är lätt löst fråga vilken banförare som helst :hihi

Jag tänkte den var riktig hastighet först, men nu när vi fått höra att panschisarna toppar 70 km/h på 90 km/h rakorna så blir teorin att filmen var snabbspolad klart trovärdigare 🤔
:näsblod
Just nu sitter nån och gråter....
Överväger att lämna kollektivet och börja med knyppling....
Eller- beställt ett sjujääävla turbokit😂

Just nu sitter nån och gråter....
Överväger att lämna kollektivet och börja med knyppling....
Eller- beställt ett sjujääävla turbokit😂
Nejdå.

Ingen motorburen huliganungdom har någonsin lyssnat på de mossiga gubbarna som inte är snabba (där "snabb" betyder villig att ta risker).

Överlever han denna fas och sen småbarnsfasen så sitter han sen själv 30 år äldre och gnäller om hur illa dagens ungdom kör och hur sakta det går jämfört med hur han hade kunnat göra det om han varit villig att riskera livet.

Ja vad säger man om sånt? Det är ju alltid spännande att se en våghals köra fort och filma det, och överleva. Jag antar starkt att det är just dessa pojkar som hamnar i statistiken lika fort.

Och nej, jag önskar ingen död (för er som kanske tror det) men skulle han krasha blir jag inte förvånad. Jag får handsvett av att bara titta på dessa klipp. Sen är jag, tyvärr för pojken, ganska reserverad med att ge honom en "like" eftersom jag ju inte vill gynna den typ av vägappropriering som krävs för att tillfälligt göra vägen till sin egen test-bana.

Det blir ett slags tvåeggat svärd, å enda sidan är det en tjusning, men samtidigt ett risktagande som vi inte önskar se på allmäna vägar. Jag sitter mest stum i hopp om att han inte träffar en grävling.

Då blir jag mindre svettig av att titta på när dom andra pojkarna med svarta 'hoodies' trixar på sina ändå rätt så tunga sporthojar utanför Rosenhill vissa lördagar här på södertörn. Då kapar dom vägen tillfälligt och busar runt och kör på bakhjulet med fötterna på sätet osv, som en liten road-show / cirkus. Till synes inget direkt livsfarligt om det inte kommer en lastbil med bromsfel i 100 kmh.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman