Gekås->Smålandsstenar 15min

Off topic - det mesta
On topic - lite

Ser kommentarer om Ullared (”fnys”) och Gekås (”fnys”).
Dags för lite konsumentupplysning!

* Ullared: kanske inte jättespännande i sig, men i trakterna runtom själva byn finns mängder av fina mc-vägar som inte bör missas för den som har vägarna förbi. 🏍️🏍️🏍️

* Gekås: de flesta har någon form av relation till företeelsen, men avfärda inte Gekås. Jo, stället motsvarar såklart de flesta fördomar man kan ha, men det är svårt att inte fångas när man väl kommer dit. Senast så följde jag med en kompis in som ”bara” skulle ha en viss pryl. Väl på plats såg jag en rejäl regnrock, bara 300 spänn, wow prisvärt! Rakblad? Jättebilligt ju! Köpte två set. Inlagd gurka för inga pengar alls. Surdegslimpa med dagens datum på för 16 kr? Jag tar två! Så kan man hålla på…. :)

On topic: såg ett par minuter av filmen men tröttnade snart. Kuligare än så var den inte.

Jag tyckte Gekås såg ut som ett mass casualties brand som om/när det brinner kommer få Estonia att blekna i jämförelse.
Dåligt skyltat, fullt med gamlingar, handikappade och förvirrade barnfamiljer. Massa brännbart material.

Säkert massa prisvärt där inne men inget jag är beredd att brinna upp för.

Åk in till Falkenberg istället. Finns ett par butiker därinne som är väldigt trevliga och stora och som säljer en massa bråte för att stilla köplusten.
Och man slipper lukta på Arvids armhålor.

Jag glömde i mitt tidigare inlägg att nämna att vägarna, särskilt mot Varberg är helt fantastiska. Det svänger och det går upp och det går ner. Ganska ordentligt för att vara Halland.

Alla hojar med gatdäck bör trivas där. Supermoto kanske särskilt då det går att finna lite grus här o där.

Jag glömde i mitt tidigare inlägg att nämna att vägarna, särskilt mot Varberg är helt fantastiska. Det svänger och det går upp och det går ner. Ganska ordentligt för att vara Halland.

Alla hojar med gatdäck bör trivas där. Supermoto kanske särskilt då det går att finna lite grus här o där.
Halland generellt är ett mycket bra landskap för mc-körning. Saknar fortfarande den där lättheten med att bara köra planlöst och ändå med stor sannolikhet hitta lagom snabba och lagom stora och lagom långt borta. Här ner i skåne där jag bor numera får man leta lite mer efter det som inte är raksträckor eller åsnestigar…

Halland generellt är ett mycket bra landskap för mc-körning. Saknar fortfarande den där lättheten med att bara köra planlöst och ändå med stor sannolikhet hitta lagom snabba och lagom stora och lagom långt borta. Här ner i skåne där jag bor numera får man leta lite mer efter det som inte är raksträckor eller åsnestigar…
Och jag tycker Skåne är så jäkla charmigt med alla små goa vägar. 😂

Han körde bara till Skeppshult.
Mycket vilt på den vägen!

Men jag fattar inte - varvade hojen ut eller valde han att inte hålla stumt? Man såg ju inte hastighetsmätaren. Vet inte hur moderna motorcyklar fungerar riktigt. Kanske som moderna bilar = gay.

Avstånd ca 45 km.

Tid ca 14 min.

Snitthastighet ca 190 kmh.

Vägens svårighetsgrad, 1 av 5. Stor bred rak landsväg med bra beläggning, inga kuperingar. Andelen kurvor man behöver gå ner under 200 verkar gå att räkna på en hand, med förbehåll för att jag aldrig kört den.

Trafikintensitet låg, 2 av 5.

Väderleksförhållanden, perfekt, 5/5, dagtid, högtstående sol, stundtals molnigt.

Sporthoj? Nej.

300kmh? Nej.

Lutning? Nej.

Betyg: På väg hem till nappflaskan. 1 av 5 spöken. :tummenner

Och håller man sig bara minst 5km öster om E6 finns det massor av enormt fina kurviga vägar, nästan helt utan trafik. Ända ned till Ystad…

Med vänlig hälsning,

On topic

Kunde ha varit över redan vid 0:37 om någon kört om grävaren där.

Det roliga är att vederbörande säkert läser här och hoppas på imponerade kommentarer medan allt han (?) får är lite fniss från de som kan köra hoj och uppmaningar om att torka sig lite bakom öronen.

Edit: lite låg nivå i bromsvätskebehållaren. Rookie på hoj?

Med vänlig hälsning,

Back