MV Agusta åter fria?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, KTM 1290 SAS, Suzuki DR650 avverkat: olika
Vid första anblick känns det bra att MV Agusta lämnar KTM-historien bakom sig.
Sen kanske man kan fundera över hur de ska klara sig framöver. Är familjen Sardarov rätt ägare? Hur ryska är de i sitt företagande?
Jag tycker ofta MV Agusta gör snygga cyklar även om mängden specialutgåvor påminner om en svensk biltillverkare.

Sen kanske man kan fundera över hur de ska klara sig framöver. Är familjen Sardarov rätt ägare? Hur ryska är de i sitt företagande?
Jag tycker ofta MV Agusta gör snygga cyklar även om mängden specialutgåvor påminner om en svensk biltillverkare.
KTM finns ju också i viss mån kvar i form av Hubert Trunkenpolz (T:et i KTM) som styrelsens ordförande. Oklart vad det innebär i praktiken.

Det är ju skönt, hoppas de fortsätter existera med sin egen anda intakt. Jag gillar deras nakenhojar och skulle gärna ha en, men det blev en apa istället. :hihi

Jag såg barnbarn under dagen, men inte i vilken väg.
Det jag är mest fundersam kring är ryssarna. Jag gillar inte såna.
Enig om ryssarna. Trodde faktiskt de hade sanktionerats från att äga företag i Europa men antar att de sitter på för mycket fotbollsmiljarder och fastigheter för att det ska gå utan friktion i de smorda kretsarna.

De har väl "Golden passports" från Malta sedan länge kan jag tänka mig.
(Jag har inget emot vanliga ryssar, bara de snuskigt rika.)

Back